Motorsport.hu|2025. 11. 17. 11:58
Perez két nap alatt 900 kilométert teljesített a Ferrari által biztosított autóval.

A Cadillac két nap alatt túl van élete első Forma–1-es próbatételén, amelyet Imolában rendeztek meg. Mivel az amerikai alakulat első saját autója még nem állt készen, a gyártó a Ferrarival egyeztetve egy SF–23-as modellt kapott, amelyet teljes egészében karbon külsővel bocsátottak rendelkezésükre a gyakorláshoz.

Sergio Perez csütörtökön és pénteken összesen 903 kilométert tett meg a legendás imolai aszfaltcsíkon, vagyis két nap alatt alaposan megdolgoztatta a 2023-as konstrukciót. Az első napon 93 kört teljesített, pénteken pedig további 91 körrel bővítette a programját. A legjobb ideje 1:17.27 volt, ami jól mutatja a tempót, még ha az összevetés a 2025-ös pole-idővel nem is lenne érdemi, hiszen egészen más korszakból származó autóról van szó.

A Cadillac célja nem is a köridők hajszolása volt, ugyanis a csapat elsősorban a működési folyamatok gyakorlására és a Forma–1-es munkarend elsajátítására koncentrált. A hétvége során kizárólag kemény Pirelli-gumikat használtak, miközben a 25 fős Cadillac-gárdát további 25 Ferrari-munkatárs segítette. Graeme Lowdon csapatfőnök az első napon személyesen is jelen volt a pályán, ahogyan a csapat menedzsere, Peter Crolla is.

Egy különleges találkozásra is sor került, ugyanis Xavi Marcos Padros, aki hosszú éveken át Charles Leclerc mérnökeként dolgozott a Ferrarinál, idén pedig a Cadillachez igazolt, Imolában első alkalommal vezette az új csapat 25 főből álló operatív stábját.

Pereznek ez volt az első alkalma, hogy éles Forma–1-es autóba üljön, mióta a Red Bull az előző szezon végén felbontotta a szerződését. Bár a Tamburello-kanyarban egyszer hibázott, a kétnapos munka komolyabb gond nélkül zárult.

Valtteri Bottas egyelőre nem vehetett részt a programban, mivel a Mercedes tartalékversenyzőjeként még szerződés köti. A finn pilóta várhatóan 2026 januárjában ülhet először Cadillac-autóba – akkor már a csapat saját gépével.