Mario Isola szerint a közepes és kemény gumik lesznek döntőek Monzában.

Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a hétvégi monzai időmérőt értékelve elmondta, hogy ismét rendkívül szoros küzdelem alakult ki, ami végig izgalmassá tette az eseményt.

„Az első szakaszban húsz versenyző is nyolc tizeden belül végzett, a második etapban pedig mindössze három tized választotta el a legjobb tízett. A döntő igazán izgalmas volt, és ismét megcsodálhattuk Max Verstappen kivételes tehetségét. Ez a kör lett a Forma–1 történetének leggyorsabbja” – mondta Isola.

Az gumikról szólva kiemelte, hogy az időmérő leggyorsabb gumija a lágy keverék volt, ugyanakkor a közepeseken rajtoló versenyzők, köztük a Mercedes pilótái, szintén versenyképesnek bizonyultak. „George Russell az első etapban a C4-eseken futotta a legjobb időt, ám ez inkább annak köszönhető, hogy kényelmesebben érezte magát ezekkel. Bár lassabbak, nagyobb magabiztosságot adnak a pilótának” – fogalmazott.

Isola hozzátette, hogy a C5-ös keverék rendkívül gyors, de nehezebb a csúcsra járatása. „Egy-két nyugodtabb kör után, vagy egy megszakítást követően is képes visszaadni a jó tempót. Ha bemelegszik, a lágy gumi jobban ösztönöz a támadásra.”

A stratégiáról szólva az olasz szakember egyértelmű képet festett: „Egykiállásos futamra számítunk, ahol a közepes és a kemény abroncsok teljesítik a legtöbb kört, optimális egyensúlyt teremtve a tempó és a tartósság között. A lágyak akkor kaphatnak szerepet, ha valaki legalább a 32. körig el tudja nyújtani az első etapját, vagy ha a futam végén biztonsági autó jön a pályára.”