George Russell azt javasolja, hogy a Forma-1 és az FIA keresse meg a megoldást a gyorsabb bírói döntésekhez, mivel a pilóták és szurkolók „gyors válaszokat igényelnek", és a brit a mesterséges intelligenciát is bevetné ennek érdekében.

A brit pilóta kritikája a Holland Nagydíjon Charles Leclerc-rel való ütközése után fogalmazódott meg. A Ferrari monacói versenyzője merész előzési kísérletet hajtott végre a 12-es kanyarban Russell Mercedese ellen, miközben két kerékkel a kavicson haladt.

A versenyvezetők 15:46-kor vették vizsgálat alá az esetet, azonban a „további intézkedés nem szükséges" döntés csak 20:23-kor, majdnem öt órával később született meg.

„Azt gondolná az ember, hogy a mai technológiával ez könnyebb lenne" - mondta Russell a Motorsport Weeknek Monzában. „De ez nem egyszerű a stewardok számára, amikor rengeteg különböző incidensről kell dönteniük."

„Nyomás nehezedik rájuk, hogy gyorsan hozzanak döntéseket a verseny érdekében. Ez olyan, mint a futballban - ha egy szerelés 50-50 százalékos, órákig lehet elemezni és tökéletes döntésre jutni."

„De a sport nem erről szól, és szerintem el kell fogadnunk, hogy néha hibás döntések születnek, ezt szeretnénk minimalizálisra csökkenteni. De azt gondolom, soha nem lesz minden tökéletes, és utólag mindig akad új felvétel, ami mást mutat."

„Szerintem gyors válaszokra van szükség, nemcsak a pilóták, hanem a szurkolók számára is."

Russell személyes példával illusztrálta a problémát. „Emlékszem, a Kanadai Nagydíj után már New Yorkban voltam, és még mindig nem voltam biztos benne, hogy megnyertem-e a futamot vagy sem."

A brit versenyző elismerte, hogy a gyors döntések szükségessége korábban vitatható helyzetekhez vezetett, mint a 2021-es Abu-dzabi Nagydíjon. Michael Masi versenyigazgató akkor engedte el a lekörözött autókat a biztonsági autó előtt, lehetővé téve Max Verstappen számára a tiszta támadást Lewis Hamilton ellen.

„Ahogy mondtam, mindkét irányban vannak érvek, és amikor felidézed azt az esetet, akkor más a véleményem" - válaszolta Russell. „De én vezetek, és nem én hozom a szabályokat. A szabályokat író emberek nem ostobák."

„Mindenki jó ötlettel áll elő, visszamennek és megbeszélik, de aztán egy másik okos ember rámutat egy okra, hogy miért nem működne az."

„Hacsak nem alkalmaznak több embert vagy több technológiát, nem tudom - talán van mód arra, hogy a csapatok segítsenek mesterséges intelligencia vagy más technológia használatával, hogy könnyebbé tegyék ezeket a döntéseket."

„Ismétlem, nem tudom. Én csak próbálom olyan gyorsan vezetni az autót, amennyire csak lehet, és a többit másokra hagyom. De egyértelmű, hogy ez nem könnyű egyetlen ember számára sem ebben a sportban, minden egyes pozícióban."

„Mindenki a legjobbját nyújtja, hogy olyan igazságos legyen, amennyire csak lehet, hogy jó döntést hozzon, hogy mindenki elégedett legyen a közvetítéssel, hogy jó legyen a szurkolóknak, de ne siettessék a döntéseket. Annyi akadályt próbál mindenki leküzdeni."

„Azt gondolom, néha el kell fogadni az alkalmi hibás döntést, és természetesen nem akarjuk ezt, de talán ez a kompromisszum, amit vállalni kell ahelyett, hogy minden döntés hat órába vagy egy-két napba telne."