Ralf Schumacher felszólalt Lewis Hamilton mellett a Mexikói Nagydíj 4-es kanyarjában történt eset kapcsán, ahol a brit pilóta egy szoros küzdelemben Max Verstappennel szemben hibát követett el. A hétszeres világbajnok harmadik helyről rajtolt, és az első körök során megtartotta pozícióját, ám később a holland versenyző elé került. A harc közepette Hamilton a pályán kívülre került, miközben a füvet keresztül vágva próbált visszatérni a pályára.
Az eset után a stewardok 10 másodperces időbüntetést osztottak ki Hamilton ellen, mivel elhagyta a pályát és ebből előnyre tett szert. Ráadásul további vizsgálat alá vonták, mert nem követte az utasításokat a pálya elhagyása utáni visszatérésre vonatkozóan. A szabályzat szerint a 4-es kanyarnál egy szűk aszfaltcsík volt kijelölve, amelyet a pályáról lefutó pilótáknak kellett volna használniuk, Hamilton azonban a sebessége miatt erre nem volt képes.
Bár a stewardok végül felismerték, hogy Hamilton nem tudott volna biztonságosan visszatérni a kijelölt aszfaltcsíkon, az ítélet teljesen tönkretette a versenyét.
Schumacher védelmébe vette Hamiltonot, és egyúttal megkérdőjelezte, hogy a vékony aszfaltcsík valóban megfelelő megoldás-e. A Backstage Boxengasse podcastban beszélve értékelte az angol pilóta hétvégéjét, ám megjegyezte, hogy a Verstappennel folytatott küzdelemben néhány hibát vétett. "Hamilton jó versenyhétvégét produkált, de a Verstappennel vívott csatában némi kapkodás mutatkozott" – fogalmazott Schumacher, majd hozzáfűzte, hogy az aszfaltcsík használatára vonatkozó kötelezettség valójában nem praktikus megoldás.
"Vajon tényleg bölcs dolog-e, hogy egy pilótát arra kényszerítsenek, hogy egy ilyen keskeny aszfaltcsíkon maradjon? Ott rendkívül csúszós a pálya, és Hamilton biztosan nem szándékosan hagyta figyelmen kívül ezt – mindent megtett, hogy visszatérjen" – érvelt Schumacher, aki szerint a 4-es és 5-ös kanyarnál a visszatérés megkönnyítésének legjobb módja az lenne, ha több füves területet aszfaltoznának le, ezáltal szélesítve az utat.
Schumacher javaslatában az is szerepelt, hogy a pályaépítőknek érdemes lenne megfontolni az aszfaltcsík kiterjesztését egészen a gumifalig, és ezzel egyidejűleg eltávolítani az apró füves sávot.
