Motorsport.hu|2025. 10. 08. 06:37
Laurent Mekies érkezése óta látványosan javult a Red Bull teljesítménye, Verstappen pontátlaga 30 százalékkal nőtt.

A Marina Bay-i pálya tekervényes utcái ugyan nem kedveztek Max Verstappennek Szingapúrban, ám a Red Bull teljesítményének fejlődése a nyári szünet óta szemmel látható. A csapat elmúlt két évtizedének talán legjelentősebb változása zajlott le, amikor Laurent Mekies átvette a csapat irányítását.

A francia szakember, aki korábban a Ferrarinál és a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) is bizonyított, a Brit Nagydíj után váltotta Christian Hornert a Red Bull élén. Azóta hat versenyen dirigálta a csapatot – Belgium, Magyarország, Hollandia, Olaszország, Azerbajdzsán és Szingapúr –, amelyeken két győzelmet és két második helyet szerzett Verstappennel.

A változás a számokban is tetten érhető: míg Horner irányítása alatt a csapat átlagosan 14,33 pontot szerzett futamonként (12 verseny alatt 172 pont), addig Mekies vezetésével ez 19,66 pontra emelkedett (hat verseny alatt 118 pont). Még beszédesebb Verstappen egyéni teljesítménye: a holland pilóta átlagos pontszáma 13,75-ről 18 pontra nőtt versenyhétvégénként.

A javulás nem pusztán a vezetőváltásnak köszönhető. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója és maga Verstappen is megerősítette, hogy kulcsfontosságú volt a filozófiaváltás. Nem véletlen egybeesés, hogy Mekies érkezésével egy időben a Red Bull jelentős fejlesztési csomagot vezetett be az RB21-en. Belgiumban módosították az első szárnyat, az oldalsó beömlőket, a motorfedelet, az első felfüggesztést és a hátsó kerekek környéki légbeömlőket.

"Mekies mérnöki háttere miatt pontosan tudja, milyen kérdéseket kell feltennie a szakembereknek" – nyilatkozta Verstappen. "Ez remekül működik, és folyamatosan tanulunk a tapasztalatokból. Ez ad egyfajta irányt a fejlesztéseknek, amin azóta is dolgozunk."

A változások fókuszában az első szárny áll, amit versenyről versenyre finomhangoltak a nagyobb leszorítóerő és a jobb stabilitás érdekében. Bár a csapat már a 2026-os szezonra koncentrál, a jelenlegi konstrukcióban is látnak még fejlődési potenciált. Ez különösen fontos, hiszen Verstappennek 63 pontos hátrányát kellene ledolgoznia Piastrival szemben.

A matematika szerint a holland pilótának versenyhétvégénként átlagosan 10,5 ponttal többet kellene szereznie riválisánál a bajnoki címhez, ehhez azonban olyan pilóták közbeékelődésére is szükség lenne, mint például a szingapúri győztes George Russell.

Érdekesség, hogy ha Mekies már az év elejétől irányította volna a csapatot, és Verstappen tartani tudta volna jelenlegi 18 pontos átlagát, akkor most 324 ponttal a második helyen állna megelőzve Lando Norrist, és mindössze 12 pont hátránnyal Oscar Piastri mögött.

Laurent Mekies érkezése – még ha Horner távozása sokként is érte a csapatot – a Red Bull elmúlt éveinek legfontosabb húzása volt. Ha Verstappennek sikerülne a történelmi fordítás a bajnokságban, abban kulcsszerepet játszana a francia szakember munkája.

Élő közvetítés