Max Verstappen tavaly ismét bizonyította klasszisát és megszerezte sorozatban negyedik világbajnoki címét, annak ellenére, hogy 10 futamon keresztül nem nyert nagydíjat. Lando Norris és Charles Leclerc voltak a legközelebbi riválisai, de sosem kerültek elég közel ahhoz, megszorongassák a holland versenyzőt.
A Red Bull azonban drámaian elvesztette konstruktőri bajnoki címét, miután 2023-ban egy kivételével minden versenyt megnyertek. Sergio Perez továbbra is küzdött az RB20-szal, és majdnem 300 ponttal maradt el Verstappen mögött az év végére.
Christian Horner csapatfőnök és Helmut Marko főtanácsadó úgy döntött, hogy Liam Lawsonra cseréli Perezt, és az új-zélandi előtt áll a kihívás, hogy felvegye a versenyt Verstappennel.
Nico Rosberg szerint Lawson lehet a 2025-ös szezon meglepetése, de hogy az idei autó könnyebben vezethető-e, mint a tavalyi, még kérdéses. Pereztől bocsánatot kértek a Red Bull mérnökei, amikor végül rájöttek, hogy az RB20-szal kapcsolatos panaszai megalapozottak voltak, amikor Verstappen is visszaesett.
Az Autosport beszámolója szerint a Red Bull-bennfentesek „riasztónak” találták, ahogy az autó a beállítási változtatásokra reagált. A Red Bull kevesebb kört futott, mint bármelyik másik csapat a teszten, és a „nagyobb probléma” az autó kezelhetősége és a beállítási változtatásokra adott válaszok voltak.
A belsős források szerint az autó technikai változtatásokra adott reakciói „hiányosak” voltak, ami „riasztó”, tekintve a szezonkezdet közelségét. Verstappen alulkormányzottsággal küzdött a lassú kanyarokban és túlkormányzottsággal a gyorsabb szakaszokon.