George Russell megállapodása az idei szezon végén lejár, és habár Toto Wolff megerősítette, hogy a brit pilóta 2026-ban is marad, a Mercedes még mindig nem jelentette be hivatalosan az új szerződést.
Az Olasz Nagydíjon Wolff azt mondta, már csak az „aprócska részletek" rendezése van hátra Russell-lel, akit a Mercedes menedzsel, miközben a tárgyalások az év nagy részében zajlottak.
Rosberg, aki személyes tapasztalattal rendelkezik a Wolff-fal való tárgyalásban - 2014-ben és 2016-ban kötött új megállapodásokat -, elmagyarázta, miért próbálhat Russell kedvezőbb feltételeket kiharcolni magának.
„Borzasztó dolog Totóval tárgyalni, egyszerűen eltűnik a világ színéről, amikor jobb feltételeket akarsz elérni, még beszélni sem tudsz vele, szörnyű és sokat szenvedtem miatta" – nyilatkozta Rosberg a Sky Sports F1-nek.
„Most viszont George ugyanezt csinálja Totóval - mintha a saját fegyverével harcolna ellene, mert George nyilvánvalóan nem elégedett a szerződés bizonyos pontjaival."
„George egy Mercedes-junior, tehát biztosan nem kap Lando Norris-szintű fizetést, és George úgy érzi, hogy egyenrangú Landóval, képes az ő szintjén vezetni, versenyeket és bajnokságokat nyerni, ha megfelelő autót kap."
Rosberg szerint Russell igazságtalannak tartja, hogy ennyire elmarad Norris keresetétől, ráadásul ott vannak még a szponzornapok is.
„A csapatoknak rengeteg szponzoruk van, akik óriási összegeket fizetnek, és az egyetlen módja, hogy a csapat viszonozzon a szponzornak, az a logóhely - ami korlátozott - és a pilóta ideje" – magyarázta.
„Lehet 60 nap a 365-ből, ez rengeteg nap, és ezek közül néhány félnapra van bontva, szóval akár 80 nap is lehet" – részletezte Rosberg, hozzátéve, hogy bár mindenki azt mondja „fogd be a szád, rengeteg pénzt keresel", a szponzorendezvényeken való részvétel valóban megterhelő tud lenni.