A brit versenyző az ötödik pozícióból várta a lámpák kialvását, de a startnál rögtön veszített egy pozíciót Charles Leclerc-rel szemben. Később aztán a Lewis Hamilton balesete miatti biztonsági autó révén visszakerült Leclerc elé, mivel a monacói éppen csapattársa incidense előtt volt kint a bokszban, emiatt pedig extra időt bukott azokkal szemben, akik az SC alatt álltak ki.
Russell versenye azonban ezt követően sem alakult jobban, mivel Leclerc nem hagyta veszni a pozícióját, és a 11-es kanyar külső ívén egy rendkívül vakmerő manővert kísérelt meg, melynek során a két autó összeért és némileg meg is sérült. A ferraris azonban visszavette az ötödik helyet.
Russell esetében ugyanakkor komolyabban sérült a padlólemez, ami miatt a tempója sem volt már megfelelő a verseny hátralévő részében, és így még Kimi Antonellit is maga elé kellett engednie a futam egy pontján. Hogy aztán ebből miként lett negyedik hely, az Antonelli büntetésein, valamint Leclerc és Lando Norris kiesésén múlt, Russell viszont egyáltalán nem volt elégedett a délutánjával.
„Őszintén szólva semmi elégedettséget nem jelent számomra ez a negyedik hely. Rossz volt a rajtam, elrontottam, Charles elment mellett, majd nem volt meg a tempóm. Utána pedig jött a sérülés is a Charles elleni incidens miatt, és onnantól körönként egy másodpercet buktam, szóval egyáltalán nem volt élvezetes. Nagyon szerencsés vagyok a negyedik hellyel” – értékelte napját Russell.
„Amikor visszatérsz a nyári szünetről, azt reméled, kicsivel simábban megy majd minden, de a Forma–1 nem ilyen. Ez sok szempontból nem volt egy jó futam, szóval meg kell vizsgáljuk, milyen okok vezettek ide.”
„Az igazság viszont az, hogy annyira kicsik a különbségek a csapatok között, hogy egy ilyen pályán, ahol nehéz előzni, kulcsfontosságú a pályapozíció, az időmérő és a stratégia. A szerencse pedig… Charles balszerencsés volt a biztonsági autóval, nekünk pedig szerencsénk volt minden mással. Igen, most szükségem van egy napra, hogy mindent kiértékeljek.”
Russell ettől függetlenül sportszerűen gratulált Isack Hadjarnak, aki élete első F1-es dobogóját szerezte, és kiállta a mögötte érkező „nagyok” nyomását. Az újonc szerinte „elképesztő” munkát végzett, majd ismét elmondta, hogy ő maga „nem érdemelte volna meg” a dobogós helyet ezen a Holland Nagydíjon.