A brit pilóta szerint csak idő kérdése az új szerződés aláírása, de mindkét fél számára előnyös megállapodást szeretne.

George Russell továbbra is nyugodtan áll a Mercedesszel folytatott, új szerződéssel kapcsolatos tárgyalásokhoz, bár a megállapodás a vártnál több időt vesz igénybe. A brit pilóta, aki pályafutása eddigi legerősebb szezonját futja 2025-ben, minden sajtótájékoztatón kénytelen válaszolni a jövőjével kapcsolatos kérdésekre.

A szingapúri hétvége előtt Russell részletesen beszélt a helyzetről, és egyértelművé tette, hogy számára kizárólag a Mercedesszel való megegyezés jöhet szóba.

"Jelenleg annyit mondhatok, hogy még nem írtam alá semmit, és konkrét határidőt sem tudok mondani" – kezdte mosolyogva. "Azt hiszem, minden versenyző átesik hasonló helyzeten a karrierje során. Egy bizonyos ponton az ember szeretné, ha minden a megfelelő módon alakulna. Amikor szerződést újítasz, az adott pillanatban ez a legfontosabb döntés, és minden részletet alaposan meg kell vizsgálni."

A brit versenyző hangsúlyozta, hogy egyáltalán nem aggódik a helyzet miatt.

"Nem tartom magamat nehéz tárgyalópartnernek. Egyszerűen csak egy fair, mindkét fél számára előnyös megállapodást szeretnék. Természetesen ez mindig függ az adott helyzettől, hiszen egyes pilóták erősebb pozícióból tárgyalhatnak, mint mások."

Amikor arról faggatták, nem tart-e attól, hogy valami közbejöhet és veszélybe kerülhet a karrierje, Russell határozottan elutasította ezt a felvetést.

"Őszintén szólva nem tartok ettől. A dolgok haladnak előre, és ahogy korábban is említettem, a versenyek között sem tétlenkedünk. A szingapúri út előtt Brackley-ben és Brixworth-ben jártam, sokat dolgoztam a szimulátoron, többek között a 2026-os fejlesztéseken is."

A fizikai felkészültségével kapcsolatban Russell elárulta, hogy jelentősen javult az állapota a bakui hétvége óta.

"Azerbajdzsán kemény volt. Még mindig nem vagyok százszázalékos formában, de sokat javultam. Ha bármely más pályára mennénk, egyáltalán nem aggódnék, de Szingapúr az Szingapúr – tudjuk, mennyire megterhelő fizikailag. Biztos vagyok benne, hogy minden rendben lesz, de azt is tudom, hogy a vasárnapi futam nem lesz sétagalopp."

A hűtőmellény kötelező használatával kapcsolatban egyetértését fejezte ki: "Támogatom a döntést, hogy kötelezővé tették ilyen körülmények között, még ha tudjuk is, hogy nem minden pilóta érzi magát kényelmesen benne. De amikor 50 fok feletti hőmérsékletben vezetsz a pilótafülkében, 90 százalék feletti páratartalom mellett, szerintem megéri alkalmazkodni egy kétségkívül hasznos eszközhöz."