Sainz már eleve keserű szájízzel érkezhetett a tavalyi utolsó futamgyőzelme helyszínére, hiszen Austinból hozott magával egy öt rajthelyes büntetést, aminek következtében hiába lett hetedik a mexikói időmérőn, a 12. pozícióból kellett rajtolnia.
„Ez a verseny tele volt problémákkal, és az egészet valószínűleg a rajtnál történt összeérések indították be. Azt hiszem, három-négy autó került egymás mellé az 1-es kanyarban, és hatalmas zűrzavar alakult ki, ahogyan azt Mexikóban már megszokhattuk.”
Sainz esetében az 1-es kanyarban történt lökdösődés során megsérültek bizonyos szenzorok az egyik kerekénél, ami egyfajta hógolyóeffektust indított el nála a futamon. „Megsérült az egyik felnim, ami miatt megsérült az első szett abroncsom és a felnibe épített szenzor, amely így nem tudta rendesen mérni a kerék sebességét, és a bokszutcai sebességhatárolóm sem működött.”
„Az első kerékcsere után kaptam egy öt másodperces időbüntetést, de még ennek ellenére is harcban voltunk a pontokért, utána viszont ismételten ki kellett álljak.” Sainz kétszer is gyorsan hajtott a bokszutcában, amiért másodjára már áthajtásos büntetést kapott, de nem igazán volt mit tennie, hiszen az egészet a sérült szenzor okozta.
„Aztán újra előjött a probléma a sebességhatárolóval, és az egész napunk nagyon nehezen alakult, amiért kár, mert igazán gyors voltam. Hiába volt rossz a stratégiám, a gumik, az autóm, még így is jó tempót diktáltam, de összességében túl sok volt a probléma.”
A spanyol végül aztán meg sem látta a kockás zászlót, miután a futam hajrájában a stadionnál megadta magát az autója, ami miatt virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, ez pedig komoly hatással volt az élmezőny csatáira, hiszen Max Verstappen így nem tudta megtámadni Charles Leclerc-t, ahogyan kicsivel hátrébb Oscar Piastrinak is le kellett mondania Oliver Bearman ostromlásáról.
„A belső fal mellett álltam meg, és igyekeztem elkerülni a biztonsági autót vagy a VSC-t. Úgy vélem, a lehető legbiztonságosabban jártam el.” Annak kapcsán, hogy pontosan mi történt, Sainz így fogalmazott: „Csak nyomtam, ahogy tudtam. Lance [Stroll] mögött voltam, és mindent beleadtam, hátha meg tudom szerezni a 14. helyet. Az abroncsaim túlmelegedtek, félig megforogtam, de amúgy is ki akartunk állni a versenyből.”
Annak kapcsán, hogy szerinte szüksége volt-e a VSC-re, a balszerencsés pilóta még hozzátette: „Úgy éreztem, elég biztonságosan parkoltam le az autót. Nem tudom, hogy VSC volt-e, dupla sárga vagy micsoda, de én mindenképpen megpróbáltam elkerülni ezeket.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)