Bár Carlos Sainz a harmadik legeredményesebb pilóta a 2021-ben bevezetett sprintfutamokon, a Williams versenyzője mégsem tartozik a jelenlegi formátum rajongói közé. A madridi születésű pilóta több ötletet is felvetett a rövidített versenyek érdekesebbé tételére.
"Számomra a legfontosabb, hogy változtassunk a sprintformátumon, és úgy tudom, Stefano Domenicali is nyitott erre" – nyilatkozta Sainz az Amerikai Nagydíj hétvégéjén.
"Jelenleg nem vagyok nagy rajongója, hiszen gyakorlatilag előrevetíti a vasárnapi futam első etapját. Az időmérő szinte ugyanolyan formátumban zajlik, a vasárnapi verseny pedig lényegében az első etap megismétlése, csak egy kicsit könnyebb autóval, de ugyanolyan gumikkal."
A spanyol versenyző szerint a sprint jelenlegi formájában elveszi az izgalmakat a főfutamtól, mivel szinte ugyanazt a forgatókönyvet követi. Ezért különböző ötletek tesztelését szorgalmazza, hogy megmaradjon az izgalom, de ne árnyékolja be a vasárnapi versenyt.
Az egyik javaslat szerint kötelezővé tennék a lágy keverékű abroncsok használatát a sprintfutamon.
"Ez egy egyszerű, rövid távú megoldás lehetne. A legtöbb pályán nem választanánk a lágy gumit a verseny első etapjára. Ez hozhatna némi változatosságot a stratégiákba és a gumikopásba. Ráadásul minden hétvégén öt garnitúra lágy abroncsot dobunk el: egyetlen körre használjuk őket, aztán visszaadjuk. Nem tudom, mi lesz velük, valahol tárolják őket, de számunkra sok helyszínen csak egykörös gumik" – fejtette ki.
A Williams versenyzője szerint ez az apró változtatás felboríthatná a jelenlegi sprintek kiszámítható menetét: "A lágy gumikkal az kerülhetne előnybe, aki jobban bánik velük, és talán több előzést is láthatnánk a futam végén."
Sainz nyitott lenne más formátumok kipróbálására is, még olyanokra is, amelyeket a Forma–1-es pilóták hagyományosan elleneznek. "Bár nem vagyok nagy rajongója a fordított rajrácsos futamoknak, ebben az esetben nem zárkóznék el tőle teljesen. Ha a sprint izgalmasabbá tételéről van szó, szerintem jó alkalom lenne a kísérletezésre. Ha működik, nagyszerű. Ha nem, változtatunk rajta, mint ahogy korábban is tettük."
A 2026-os sprintversenynaptárral kapcsolatban Sainz aggályokat fogalmazott meg néhány helyszínnel kapcsolatban. "Montreal és Szingapúr jó példa olyan pályákra, amelyek talán nem a legalkalmasabbak erre. Nehéz előzni, és nem igazán látványos versenyek szoktak itt lenni. De sosem lehet tudni: lehet egy esős futam Kanadában vagy egy felhőszakadás Szingapúrban, és lehet belőle minden idők legjobb sprintje."
