A német pilóta váratlan döntést hozott jövőjével kapcsolatban, visszautasítva egy jövedelmező lehetőséget.

Újabb meglepő fordulat borzolta fel a kedélyeket a Michael Schumacher fiának pályafutása körüli találgatásokban, miután a The Race információi szerint a német versenyző nemet mondott a Cadillac csábító ajánlatára. Az amerikai gyártó nem csupán a Jota csapat V-Series.R versenyautójának volánja mögött látta volna szívesen 2026-tól, de ezzel párhuzamosan Formula-1-es tartalékpilótai szerepkört is kínált számára a vadonatúj F1-es projektjükben.

A beszámolók szerint a jelenlegi Alpine WEC-üléséhez képest jelentős fizetésemelést magában foglaló ajánlat elutasításának pontos okai egyenlőre homályosak. Nem világos, hogy a hétszeres világbajnok fia az F1-es kapcsolódás vagy éppen a hosszútávú világbajnokságban betöltött szerepe miatt döntött-e a visszautasítás mellett. A tárgyalásokban egyébként Dirk Müller korábbi sportautó-versenyző is aktívan közreműködik Schumacher oldalán.

A források szerint az ajánlat elfogadása komoly korlátozásokkal járt volna a világbajnokságban betöltött pozícióját illetően. Az Alpine-nál ugyanis rendkívül megbecsült státuszt vívott ki magának kiemelkedő teljesítményével, ami azt jelenti, hogy a legfontosabb feladatokat bízzák rá – ő vezetheti az időmérő köröket, valamint a futamok záró szakaszát, amikor a legnagyobb a tét. A Cadillacnél ezzel szemben teljesen más filozófia uralkodik: egyenlő bánásmód, egyenlő fizetés és jogok minden pilótának, még a korábbi F1-es világbajnok Jenson Buttonnek is, akinek a helyére éppen Schumachert szemelték ki eredetileg.

A döntés következtében a 25 éves pilóta pályafutása most a McLaren felé vehet irányt, ami azonban azt jelentené, hogy 2026-ban egyáltalán nem láthatjuk a WEC mezőnyében. A brit gyártó ugyanis legkorábban 2027-ben lép be a sorozatba saját LMDh versenyautójával. Ugyanakkor a lehetőség kétségkívül csábító: Schumacher vezető szerepet kaphatna a fejlesztési programban, ráadásul éppen annál a gyártónál, amely jelenleg dominál a Formula-1-ben. Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy a wokingi istálló IndyCar-csapattal is rendelkezik, ami elméletileg lehetőséget teremtene arra, hogy 2026-ban akár az Indianapolis 500-on is rajthoz álljon – a német pilóta korábban már jelezte érdeklődését az amerikai sorozat iránt.

Az Alpine-nal való együttműködése mindenesetre egyértelműen a végéhez közeledik, annak ellenére, hogy idén a Spai 6 órás futamon reális esélye volt a győzelemre. Azóta azonban a francia gyártó teljesítménye stagnált, sőt, egyesek szerint egyenesen visszaesett. Bruno Famin kétségbeesetten próbálja megtartani Schumachert, és már egy átfogó fejlesztési csomagot is beígért az A424 hiperautóhoz, de a helyzetet jelentősen megnehezítette, amikor Flavio Briatore május végén ingerülten közölte, hogy a német pilóta semmilyen szerepet nem játszik a Formula-1-es csapattal kapcsolatos terveiben.

Nem zárható ki az sem, hogy Schumacher a Cadillac elutasítása után végleg leszámolt a királykategóriával kapcsolatos ambícióival, és teljes figyelmét a hosszútávú versenyzésre kívánja összpontosítani. Ebben az esetben egy új versenyautó fejlesztésében betöltött vezető szerep rendkívül vonzó perspektívát jelenthet számára.