Motorsport.hu|2025. 11. 13. 09:49
A Cadillac először végzett valós pályamunkát Sergio Perezzel és a kölcsönkapott Ferrari SF23-mal Imolában.

A Cadillac újabb fontos mérföldkőhöz érkezett azzal, hogy végre megtartotta első éles pályanapját a 2026-os Forma–1-es bemutatkozása előtt. A csapat állandó versenyzője, Sergio Perez ezúttal nem szimulátorban dolgozott, hanem Imolában vezethette a Ferraritól kölcsönkapott, két évvel ezelőtti SF23-as modellt.

A csapat hónapok óta szimulációk segítségével készült a sportba való belépésre, ám most jött el az a pillanat, amikor először gyakorolhatták a teljes folyamatot valódi körülmények között. A Ferrari harmincfős technikai stábja együtt dolgozott a mintegy húsz Cadillac-alkalmazottal, miután a két alakulat megállapodott az autó használatáról a korlátozott TPC, vagyis a korábbi autók tesztelésére vonatkozó szabályok alapján.

A 2023-as gép kedden még egy rövid ellenőrző körözést kapott Fioranóban Arthur Leclerc-től, mielőtt Pérez átvette volna a volánt. A mexikói pilóta két napig használja az autót, amelyet mindenféle festés nélkül, nyers karbonborítással küldtek pályára.

A Motorsportnak a Szingapúri Nagydíjon nyilatkozó csapatfőnök, Graeme Lowdon szerint nem az autó teljesítményének vizsgálata a lényeg, hanem az, hogy a stáb minden tagja megtapasztalhassa a valós F1-es működés tempóját és ritmusát. Elmondása szerint sokan félreértik a helyzetet, mert abban hisznek, hogy egy ilyen teszt előnyt jelenthet a Ferrari technikai megoldásain keresztül, de szerinte ennek semmi köze hozzá.

Lowdon úgy fogalmazott, hogy nem a gépet tesztelik, hanem az embereket. A fő cél az, hogy a szerelők rutint szerezzenek az alapvető műveletekben, például a gumimelegítő paplanok kezelésében, az autó hőmérsékleti sajátosságainak felismerésében, vagy egyszerűen abban, hogy milyen közel lehet dolgozni egy valódi F1-es versenyautóhoz.

A csapat másik 2026-os pilótája, Valtteri Bottas egyelőre nem vehet részt hasonló gyakorláson, mivel továbbra is a Mercedes kötelékéhez tartozik a 2025-ös szezon végéig.