Susie Wolff 2015-ös visszavonulása óta számos vezetői pozíciót betöltött a motorsportban, most pedig részletesen beszélt arról, hogy Christian Horner mennyire meghatározó szerepet játszott egyik legnagyobb projektje elindításában.
A skót versenyző 2014-ben történelmet írt, amikor 1992 óta első nőként ült be egy Forma–1-es autóba egy nagydíjhétvégén. A Brit Nagydíjon Valtteri Bottas Williamsét vezette az első szabadedzésen, majd összesen négy alkalommal vett részt hivatalos pénteki tréningeken a 2014-es és 2015-ös szezonban.
Miután bejelentette visszavonulását, Wolff új küldetést talált magának: segíteni más nőknek abban, hogy világszínvonalú versenyzővé váljanak. Karrierje következő állomásaként négy évig a Venturi Racing Forma-E-csapatának vezetőjeként tevékenykedett, majd 2023-ban kinevezték az újonnan alapított, kizárólag nők számára létrehozott F1 Academy főnökévé.
A sorozat létrehozása az elődje, a W Series 2022-es csődje után vált szükségessé. Az alig három évig működő széria anyagi nehézségekkel küzdött, amelyet az F1 Academy esetében az anyavállalat, a Formula One Management támogatása oldott meg.
A High Performance Podcast műsorában a negyvenkét éves vezetőt a sorozat kezdeti időszakáról kérdezték, amivel kapcsolatban elmondta, milyen kulcsfontosságú volt számára, hogy megnyerje a mezőny meghatározó alakjainak bizalmát. Különösen Christian Horner és a Red Bull támogatását emelte ki.
"Ez volt az a fordulópont, amikor Christian elkötelezte magát a projekt mellett, és ekkor éreztem úgy, hogy képes leszek megvalósítani az elképzeléseimet" – mesélte Wolff, aki szerint miután a McLaren, a Ferrari és végül a Red Bull is zöld utat adott a tervnek, biztos volt benne, hogy az F1 Academy életképes lesz.
"Természetesen olyanok segítségét kértem, akik jól ismerik Christiant, hogy bemutassák neki az ötletet, de mindig igyekszem bevonni az embereket a folyamatba, sosem próbálom egyedül keresztülvinni a dolgokat" – tette hozzá, majd arról is beszélt, hogy nyitott a kritikára és a visszajelzésekre.
Fred Vasseur véleményét külön kiemelte, akivel való első találkozója során számos értékes tanácsot kapott az utánpótlás-sorozatokkal kapcsolatban. "Ő olyan, akit nagyon tisztelek, és rengeteg tapasztalata van a junior kategóriákban. A mai napig folyamatosan visszajelzést ad arról, hogy mi nem működik megfelelően, és mit kellene jobban csinálnunk" – magyarázta Wolff, hozzátéve, hogy mindenkitől várja az őszinte véleményt.
"Mondom is mindenkinek, hogy mondják el, mit tehetnénk jobban. Nem tudom az összes választ, de azt akarjuk, hogy ez sikeres legyen. Szóval, ha van ötletetek, kihívásotok számomra, vagy javaslatotok, hogy mit kellene másképp csinálni, akkor mindenképpen megteszem, amit tudok. Ha pedig valamit nem tudok megoldani, annak mindig oka van" – fogalmazott.
A podcast műsorvezetője, Jake Humphrey különösen érdekesnek találta ezt a témát, tekintettel arra, hogy Wolff férje, Toto Wolff és Christian Horner viszonya az elmúlt években meglehetősen feszültté vált. A két csapatfőnök, akik az utóbbi évek legsikeresebb istállóit irányították, többször is összecsaptak egymással.
A kapcsolatuk mélypontja a 2021-es szezon volt, amikor a vitatott körülmények között eldőlt bajnokság végleg megpecsételte viszonyukat, ugyanis Toto Wolff nagyon felháborodott amiatt, ahogyan Horner reagált az Abu-Dzabiban történtekre.
Az érzés kölcsönös volt, mivel Horner is dühös lett, amikor egy Toto Wolffról szóló dokumentumfilm került adásba a Red Bull által támogatott Servus TV csatornán. A hírek szerint a csapatfőnök telefonon követelt magyarázatot arra, hogy miért nem készült róla is hasonló produkció.
Sokan úgy vélik, Horner irigykedett Toto Wolff pozíciójára, aki nemcsak menedzser, hanem a Mercedes részvényese is. Az ötvenegy éves szakember, aki mostanra elhagyta a mezőnyt, állítólag minden csapatnak előfeltételként szabja, hogy tulajdonrészt kapjon, amennyiben a jövő nyári kényszerszabadsága lejárta után visszatér a paddockba.
