A Williams csapatfőnöke elismerte, nem megfelelő szóhasználattal kommunikálták taktikájukat a dzsiddai versenyen, miután a „Szingapúr-terv" kifejezést használták a rádióban.
„A futamon hallhattátok, hogy használtuk ezt a kifejezést – James rossz szavakat választott – azt mondta: Emlékezz Szingapúrra, de ezt félre lehet érteni" – magyarázta Vowles a verseny után.
A stratégia lényege az volt, hogy Carlos Sainz és Alexander Albon szoros formációban maradjanak a futam második felében, ezzel csökkentve annak esélyét, hogy Isack Hadjar, aki a verseny végén közeledett hozzájuk, megelőzze őket. Miután Hadjar kiállt a bokszba és a két Williams mögé tért vissza, James Urwin versenymérnök ezt közölte rádión Albonnal: „Könnyen lehet, hogy Szingapúr-terv lesz ebből."
A csapat célja az volt, hogy Albon Sainz egy másodperces közelségében maradjon, így folyamatosan használhassa a DRS-t a dzsiddai pálya három zónájában, meghiúsítva ezzel Hadjar támadási kísérleteit. Sainz hasonló taktikát alkalmazott riválisa, Lando Norris ellen, amikor 2023-ban megnyerte a Szingapúri Nagydíjat.
„Az első dolgok egyike, ami Carlosnál teljesen lenyűgözött, az volt, ahogyan a különbséget kezelte Szingapúrban néhány évvel ezelőtt a győzelemért. A beszélgetéseink során felmerült, hogyan hajtotta végre ezt, mit csinált pontosan abban az időben" - magyarázta Vowles a Channel 4-nek a verseny után
„Ma reggel arra jutottunk, hogy itt a DRS-vonat az egyik kevés dolog, ami megvédhet. Csak egy előzési hely van, és ha kialakítod ezt a DRS-vonatot, biztonságban lehetsz. Így már reggel kidolgoztuk ezt a cselekvési tervet" – részletezte a csapatfőnök a stratégiát.
A Williams-pilóták végül sikeresen szerezték meg a nyolcadik és kilencedik helyeket Hadjar előtt a taktika segítségével. „Versenyzőink briliánsan hajtották végre, Carlos finoman visszaengedte Alexet, és tartotta a különbséget körülbelül 0,9 másodpercen, ennyi volt az egész" – értékelt elégedetten Vowles.
A „Szingapúr-terv" kifejezés problémáját az okozza, hogy a Renault 2008-ban azután nyerte meg az első Szingapúri Nagydíjat, miután utasította egyik versenyzőjét, Nelson Piquet Jr-t, hogy balesetet okozzon és ezzel biztonsági autós szakaszt idézzen elő, miután csapattársa, Fernando Alonso már kiállt a bokszba.
A hírhedt terv, amely „Crashgate" néven vált ismertté, a következő évben lepleződött le, és jelenleg egy olyan jogi ügy központjában áll, amely akár meg is változtathatja annak az évnek a világbajnoki eredményét.