A szingapúri hétvége első napja után végre fellélegezhet a Red Bull, hiszen Max Verstappen a korábbi évekkel ellentétben most kifejezetten versenyképesnek tűnik a Marina Bay utcáin. A második szabadedzésen Oscar Piastri ugyan az élre került 1:30.714-es körével, de a holland világbajnok mindössze 143 ezredmásodperces hátránnyal zárt a harmadik helyen.
A hosszú etapok elemzése ugyanakkor nem egyszerű feladat, mivel a második szabadedzést George Russell és Liam Lawson balesetei miatt többször is meg kellett szakítani. Ennek következtében csak rövidebb szimulációs köröket tudtak teljesíteni a csapatok, míg az első gyakorlás adatai a pálya folyamatos fejlődése miatt nem tekinthetők mérvadónak.
Különösen érdekes volt Piastri és Verstappen közvetlen összevetése. Mindketten a legjobb körük után, azonos stint során végeztek versenyszimulációt. Az ausztrál pilóta 1:34.771-gyel kezdte a hosszú etapot, míg Verstappen három tizeddel lassabb volt (1:35.082). A folytatásban azonban a Red Bull versenyzője bizonyult gyorsabbnak: átlagban 0,134 másodperccel előzte meg Piastrit köridőben.
Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója elégedetten nyilatkozott: "Ez volt a legjobb péntekem itt Szingapúrban, már nem is emlékszem, hány év óta. Egyértelműen előreléptünk. Az időmérőn valószínűleg századokon fog múlni minden. Max alapvetően elégedett az autóval, bár még van néhány apróbb finomítanivaló."
A kvalifikációs tempót illetően Verstappennek még van hová fejlődnie, különösen az utolsó szektorban, ahol az RB21 146 ezredmásodperccel maradt el a McLarentől. A telemetriai adatok azt mutatják, hogy a Red Bull főként az 5-ös és 18-as kanyarban veszített másfél tizedet.
A Ferrari és a Mercedes egyelőre nem tűnik közvetlen riválisnak. Hamilton ugyan megszakítani kényszerült a leggyorsabb körét a második gyakorláson, de a legjobb szektoridők alapján 1:30.967-re lett volna képes, ami mindössze az ötödik helyre lett volna elég, nagyjából két és fél tizeddel lemaradva a McLarentől.
A középmezőnyben meglepetést okozott az Aston Martin és a Racing Bulls. Fernando Alonso az első gyakorláson a legjobb időt autózta, majd később negyedik lett, míg Isack Hadjar a második helyen végzett a Racing Bulls volánjánál. A versenytempójuk azonban egyelőre kérdéses, mivel egyik csapat sem végzett hosszabb szimulációt.
A boxutcai sebességhatár 60-ról 80 km/h-ra történő emelése ellenére a versenystrátégia várhatóan nem változik jelentősen, az előzési nehézségek miatt továbbra is az egykiállásos taktika tűnik a leggyorsabbnak, amely papíron négy másodperccel előnyösebb a kétkiállásosnál, vagyis csak egy biztonsági autós fázis teheti reális opcióvá a további boxkiállást.
Simone Berra, a Pirelli főmérnöke szerint az abroncsok kopása alacsony. "A szervezők által végzett nagynyomású vizes tisztításnak köszönhetően a pálya jó tapadást biztosít. Első ránézésre mindhárom keverék, beleértve a lágyat is, alkalmas lehet a versenyre."