hero image

Több pilóta szerint is túl későn engedélyezték a DRS-t Imolában

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

"Hetvenéves lemaradást" próbál behozni a Red Bull a Ferrarival szemben

FORMA-1

Több tízmillió forintért kelhet el Niki Lauda egy sisakja a Miami Nagydíj alatt

FORMA-1

Norris szerint még idén sikerülhet a McLarennek a lehetetlen

FORMA-1

Leclerc és Hamilton "nagyjából egy szinten vannak" Rosberg szerint

Motorsport.hu
2022/04/27 10:42
A mezőny több tagja szerint is túlságosan későn tette lehetővé a versenyirányítás az állítható hátsó szárny használatát a múlt hétvégi Emilia Romagna Nagydíj során.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

A futam még a köztes esőgumikon indult útjára, és ilyen körülmények között nem szokták lehetővé tenni a DRS használatát. A 19. körre viszont már minden pilóta átváltott slickekre, a célegyenesben kialakított egyetlen zónát viszont csupán 15 körrel később aktiválták.

Esteban Ocon szerint a késés miatt nem volt lehetősége megelőzni Lance Strollt. „Kértem a DRS-t, mert azzal el tudtam volna menni Lance mellett. Egy adott ponton kiváló lehetőségem nyílt, mert az előtte lévő autó eltűnt, így meg tudtam volna előzni. Szóval kissé frusztráló, hogy nem aktiválták hamarabb.”

Daniel Ricciardo eközben azt mondta, hogy a DRS hiánya miatt állt ki újra kereket cserélni, mert azt remélte, hogy a kemény keverék majd segít neki visszazárkózni a többiekre. „A mezőny végén voltam, nem történt sok minden, és arra kértem őket, hadd lehessen használni a hátsó szárnyat. Nem tudom, miért vártak vele olyan sokáig.”

„Nem történt semmi, ezért feltettük a keményet, hogy lássuk, tudunk-e nyerni vele valamit, ha esetleg a többiek lassulni kezdenek.” A williamses Alex Albon is hasonló véleményen volt, de elmondása szerint mire engedélyezték a DRS-t, számára az már túl késő volt.

„Szerettem volna, ha használhatom, mert volt hat vagy hét kör, amikor gyorsabb voltam az előttem állóknál. Tudtam, hogy a légellenállásunkkal könnyedén előzhettem volna, szóval kicsit frusztrált, hogy ennyit vártak vele. Persze mire megérkezett, már azt kívántam, inkább ne jött volna.”

Albon szerint talán azért volt az óvatosság a versenyirányítás részéről, mert el szerették volna kerülni, hogy hasonló baleset történjen, mint tavaly Valtteri Bottas és George Russell között. A futam első felében ugyanis még csak az ideális ív volt kellően száraz, mellette még vizes volt az aszfalt, így a lehetséges manőverekből akár könnyedén probléma lehetett volna.

Sebastian Vettel viszont a többiekkel szemben arról beszélt, hogy „korrekt döntés” volt várni a DRS-sel a 34. körig. „Fogalmad sincs, milyen a helyzet, amikor nagy sebességgel száguldasz ott, miközben egyre keskenyebb a vonalvezetés.”

„Ott vannak a fák árnyékai, nehéz megkülönböztetni, hogy hol száraz és hol vizes, szóval könnyen előfordulhatott volna egy olyan incidens, mint tavaly George és Valtteri között. Tehát nem gondolnám, hogy sokat nyersz azzal, ha pár körrel hamarabb teszed lehetővé a használatát.”