Néhány nappal ezelőtt dőlt el, hogy a Pirelli a katari gumigondok megismétlődésétől tartva kötelezően megszabja, hány kört lehet majd teljesíteni egy szett abronccsal a jövő hétvégi viadalon. Fontos kiemelni, hogy a szabály nem a kötelező két kerékcserét írja elő, hanem azt, hogy egy szett gumin 25 kört lehet menni.
Mivel azonban a verseny 57 körös lesz vasárnap, így mindez magában foglalja, hogy minden versenyzőnek minimum kétszer kell majd a bokszba látogatnia friss Pirellikért. Hogy ezzel elkerülhetőek lesznek-e az elmúlt évek defektjei és problémái, azt most még nem tudni, de érdekes, hogy miközben az említett döntést az F1, az FIA és a csapatok egyetértésben hozták meg, addig Komacu teljesen más állásponton van.
„Én nem értek egyet ezekkel a mesterséges limitekkel, de gondolom a Pirelli fél a tavalyi év miatt, nem? Egykiállásos futam volt, így a Pirelli azt gondolhatta, hogy »jó, biztosan nem fogják ezt megismételni idén. Jaj, ne, mégis megteszik.« Emiatt tehát betették ezt a mesterséges limitet, hogy biztosan ne legyen egykiállásos a futam.”
„Én azonban nem gondolom ezt helyesnek. Nem hiszem, hogy ez helyes a sport szempontjából. Sokat beszélünk arról, hogy el kéne kerülni az egykiállásos futamokat, de az, hogy valami mesterkélt dolgot vezetnek be, mint amit idén Monacóban és korábban (2023) Katarban is láthattunk, tönkre fogja tenni a futamot.”
„Számomra a problémát nem csak az egy kiállás jelenti. A fő gond az, hogy elég csak megnézni Brazíliát és Mexikót. Nem kell sokat visszamenni ahhoz, hogy lássuk, milyen izgalmas futamokat kaphatunk, amikor a gumik teljesítménye az egy és a két kiállás vagy a kettő és a három között ingadozik. Amikor két stratégia is működőképes, akkor jönnek az izgalmas versenyek. A Pirellinek tehát ezt kéne megcéloznia, én így gondolom.”
A 2023-as Katari Nagydíjon egyébként 18 kör volt a maximális etaphossz, így mindenkinek három kerékcserét kellett végeznie. Persze nem mindenki ugyanakkor állt ki, de nem láthattunk drámaian eltérő futamképet. „Az a futam pocsék volt, nem igaz? Mindenkinek ugyanakkor van a kerékcsere ablaka. Amikor tehát mesterségesen beleszólunk… Senki se hülye. Nagyjából mindenki ugyanoda fog kilyukadni.”
„Nem hinném tehát, hogy az ilyesmi működne. Idén Monacóban is láthattuk ezt. Amikor megpróbálsz valamit ennyire mesterkélt módon jobbá tenni, akkor csak rosszabbá teszed” – hangzott a japán szakember kemény véleménye.
-crop-1200x800_640x427.jpg)