A Forma–1 hivatalos gumibeszállítója által szervezett évközi teszteken szigorú szabályok vannak érvényben. Ezek kimondják, hogy a csapatok kizárólag a Pirelli által előírt ütemtervet követhetik, az autókon pedig nem nagyon lehet változtatni, új elemeket pedig végképp nem lehet kipróbálni.
Úgy tűnt azonban, hogy a Ferrari ezt megtette, mivel Imolában a délelőtti órákban Charles Leclerc a hétvége során használt padlólemezzel ment, délután viszont Carlos Sainz már egy eltérő verzióval körözött.
Ez pedig szemet is szúrt néhány riválisnak, és a hírek szerint két csapat is kérte az FIA-t, hogy nézzen utána jobban a témának, mert lehetséges, hogy szabályszegés történt, és a Ferrari talán illegális módon igyekezett új alkatrészeket kipróbálni.
A szövetség pedig tette is a dolgát, és körbekérdezett az olaszoknál az ügyben, végül azonban kiderült, hogy azért volt eltérő a két padlólemez Leclerc és Sainz esetében, mert a délelőtt folyamán az megsérült, ezért kénytelenek voltak kicserélni.
Úgy tudni, a spanyol autójára délután felkerült verzió még egy korábbi padlólemez volt, melyet valószínűleg még a szezon előtti teszteken használtak, ezt viszont a szabályok engedik, így tisztázódott a Ferrari helyzete, és nem lesz folytatása az ügynek.