Az időmérő edzés alakulását látva rendkívül izgalmas futamra volt kilátás Szingapúrban, hiszen az élről George Russell rajtolhatott, mellőle pedig Max Verstappen várta a lámpák kialvását...

Miközben előzetesen a McLaren számított a hétvége nagy esélyesének, a szombati kvalifikáció során a Mercedes és Russell volt az, aki két elképesztő kört tudott lerakni az asztalra, és ezzel idei második pole-ját szerezte. A bajnokságot vezető Oscar Piastri a harmadik helyen végzett, miközben legnagyobb ellenfele, Lando Norris az ötödik volt.

Ha azonban az eddigi szingapúri versenyeket vettük alapul, akkor egyáltalán nem volt biztos, hogy a végső sorrend is hasonló marad. A pilótaparádé és a kezdés között egyébként volt egy komolyabb esőzés is, de a nagy melegben végül felszáradt a nedvesség, mire a mezőny felsorakozott a 62 körös viadal rajtjához.

Az élmezőnyből szinte mindenki közepes Pirelliken volt, kivéve Verstappent, hiszen ő a lágyon kezdett. Ezt azonban nem tudta kihasználni a holland, amikor kialudtak a piros lámpák. Russell remekül jött el a Mercedesszel és megtartotta az első helyét, ahogyan szenzációsan kezdett Norris is, hiszen a brit az ötödikről a harmadik pozícióba jött fel.

Mindezt viszont úgy, hogy a 3-as kanyarban keményen bement Piastri mellé, a két autó összeért, és végül az ausztrál húzta a rövidebbet. Norrisnál ugyanakkor megsérült egy kicsit az első szárny, ami semmiképp nem segítette a leszorítóerő generálását. Ami pedig az élmezőnyt és a többi pontszerző helyet illeti, Charles Leclerc is két helyet jött előre, Kimi Antonelli kettőt bukott, Fernando Alonso pedig szintén jól kezdett, hiszen a tizedikről a nyolcadikra jött fel.

A rajt utáni helyezkedést és kemény csatákat követően aztán megnyugodott a mezőny, Russell pedig az élen elkezdte kiépíteni az előnyét Verstappennel szemben. A legközelebb egymáshoz Leclerc és Antonelli volt, akik az ötödik helyért küzdöttek egymással. Látszólag a Mercedes fiatalja volt a gyorsabb, de ezen a pályán rendkívül nehéz előzni, így nem tudott komoly támadást indítani a monacóival szemben.

A tizedik körre Russell már bő öt másodpercre el tudott húzni Verstappen előtt, akit azonban viszonylag kis távolságból követett Norris. A holland abból a szempontból nem volt előnyös helyzetben, hogy mivel a lágyon kezdett, így mindenképpen hamarabb kellett jönnie a bokszba, mint a többieknek. Norris pedig jó tempót diktált, így egyértelműen veszélyt jelentett a Red Bull-osra.

Ahogy haladt előre a futam, úgy kezdett szétnyílni az olló az élmenők között. Egyedül Norris volt viszonylag közel Verstappenhez, a McLaren pedig az elévágáson is elkezdett gondolkodni, bár az taktikailag nem feltétlenül kedvezett volna neki, hiszen ő indult a tartósabb közepes abroncson, míg Verstappen a lágyon volt.

Végül aztán a 20. kör elején a Red Bullnál léptek, a négyszeres bajnok ugyanis kiállt kerékcserére és megkapta a kemény keveréket, amellyel alapvetően a futam végéig terveztek menni. Norrisszal ugyanakkor nem reagált a McLaren, megpróbálták minél hosszabbra nyújtani az első etapot, hogy később aztán nagyobb gumielőnybe kerüljenek Verstappennel szemben.

A következő körökben aztán egyre többen álltak ki pitelni, beleértve a Ferrarikat és a Mercedeseket is, majd nem sokkal később Norris is megejtette a maga cseréjét, így Verstappen mögé tért vissza, de valamivel frissebb abroncsokon. Egy körrel később aztán Piastri is kiállt, de a McLaren most az ő cseréjét szúrta el, hiszen az ausztrál 5,2 másodpercig állt a garázs előtt.

Pillanatokkal később Alonso kiállása még rosszabbul sikerült, pedig a spanyol addig a pontig remekül tartotta magát a lágy gumikon. Az Aston Martin 9,2 másodpercig rostokolt a bokszban, aminek meg is lett az eredménye, hiszen Alonso két pozíciót is veszített, miután a már korábban kereket cserélt Oliver Bearman és a kisebb motorgondokkal küzdő Isack Hadjar is megelőzte őt.

Az idén folyamatosan a balszerencséjére panaszkodó kétszeres bajnok érthető módon elég dühös lett, és a mérnökének kijelentette, hogy ha minden körben beszél hozzá, akkor egyszerűen ki fogja húzni a rádióját.

A verseny felét elhagyva az élmezőnyből már mindenki meglátogatta a bokszutcát, és mindenki a kemény abroncsokat kapta, ami azt jelentette, hogy a keveréket tekintve nem, csak az élettartamot illetően volt eltérés a legjobbak között. Russell továbbra is magabiztosan vezette a futamot, majd jött Verstappen, Norris, Piastri és Leclerc.

A folytatásban főként a mezőny utolsó harmadában voltak komolyabb csaták, de a lekörözések megkezdésével Norris is közelebb egerészte magát Verstappenhez, aki sokat panaszkodott a vezethetetlen autójára. A mclarenes rövidesen aztán DRS-távolságba ért a címvédővel szemben, de a bajnoki csatát is szem előtt tartva óvatosnak kellett lennie egy esetleges előzési kísérlettel.

A lekörözöttek megelőzése után Norris továbbra is lőtávolban volt Verstappen mögött, és a második hely volt a tét kettejük között, hiszen az élen Russell simán vezette a versenyt. A brit pilóta az 53. körben ért először előzési távolságba, és a pálya leghosszabb egyenesének végén be is próbálkozott, de nem történt helycsere.

Nem úgy, mint néhány hellyel hátrébb, ahol Antonellinek hosszú vadászat után sikerült becserkésznie Leclerc Ferrariját és ezzel átvette az ötödik pozíciót. Nem sokkal később aztán a kétszer cserélő Hamilton is elment csapattársa mellett, így visszaállt közöttük a verseny eleji sorrend a hatodik és hetedik helyen.

A futam utolsó öt körében Russell továbbra is magabiztosan robogott a győzelem felé, míg Norris a DRS segítségével igyekezett valahogy elmenni Verstappen mellett, de nem talált rajta fogást. Mindez pedig azt jelentette, hogy a kockás zászlóig már nem változott a sorrend, ami azt jelentette, hogy Russell kiváló teljesítménnyel húzta be idei második futamgyőzelmét.

Verstappen megtartotta a második helyet, Norris pedig a harmadik hellyel három ponttal csökkenteni tudta a hátrányát Piastrival szemben. A McLaren szempontjából azonban most ennél sokkal fontosabb, hogy ezzel az eredménnyel bebiztosították az idei konstruktőri bajnoki címet, 2024 után zsinórban másodszor.

A wokingiaknál ugyanakkor az öröm mellett némi feszültség is lesz majd, hiszen Piastri egyáltalán nem volt boldog csapattársa kemény rajt utáni manőverével. Az ausztrál lett tehát a negyedik, majd jön Antonelli és Leclerc, míg Hamiltonnak a futam legvégén fékhibája volt, így alig tudta behozni az autóját a hetedik pozícióban. Alonso nyolcadik, Bearman kilencedik és végül Carlos Sainz lett a tizedik, így övé az utolsó pontszerző hely.