hero image

„Túlsúlyos” a Red Bull, Helmut Marko változtatna a szabályokon

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Ma 15 éve, hogy a Brawn GP sokkolta a Forma-1-et Buttonnal

FORMA-1

Kimi Räikkönen élete F1-es futama a 2005-ös Japán Nagydíjról

FORMA-1

Vettel újabb drámája Verstappen ellen a Japán Nagydíjról (videó)

FORMA-1

Helmut Markót Carlos Sainz Red Bull-os esélyeiről kérdezték

Motorsport.hu
2022/03/01 15:51
A Red Bull Racing tanácsadója, Helmut Marko arról nyilatkozott, hogy reméli, a csapatok megszavazzák a minimumtömeg megemelését a 2022-es szezonra – a hírek szerint az osztrák istálló kocsija a legnehezebbek között van.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

Forradalmi szabályváltoztatásokat jelentettek be a Forma-1 2022-es idényére, emiatt pedig változtak a minimumtömegre vonatkozó szabályok is: az előzetes terveknél is pár kilogrammal több, végül 795 kg lett a minimumtömeg, ami évről évre jelentős mértékben növekszik.

És még ez a határ sem felel meg egyes csapatoknak, sőt a német Auto Motor und Sport információi szerint csak az Alfa Romeo van közel a határhoz, a többi kocsi már „túlsúlyos”, míg a második legkönnyebb autó a McLarené lehet.

Eközben a Red Bull autója a legnehezebbek között van, erre utal a tanácsadó Helmut Marko AMuS-nak adott nyilatkozata is, amelyben azt mondta, csak a kocsi tömege jelent problémát számukra.

„Az egyedüli problémánkat a kocsink tömege jelenti. De egy csapat kivételével mindenkit érint ez a gond. Az jó dolog, hogy a minimumtömeget már megemelték, de még mindig sok munka vár ránk az első verseny előtt.”

Marko szeretné, ha sikerülne megszavazniuk a „11. órában” további minimumtömeg-növelést, viszont ehhez szinte minden csapatnak bele kellene egyeznie, ami az istállók önérdekérvényesítését ismerve valószínűtlennek tűnik, hiszen az Alfa Romeónak biztosan nem áll érdekében a dolog, más csapatoknak pedig nem jó, ha a Red Bull könnyebb helyzetbe kerül.

„Először arról volt szó, hogy tovább emelhetjük a minimumtömeget, de aztán meggondolták magukat” – mondta az osztrák tanácsadó. A változtatásra legalább 8 csapatnak igent kellene mondania a szabályváltoztatáshoz, egy csapat pedig már biztosan ellene fog szavazni.

A Red Bull háza tájáról további fontos hír, hogy a holland Telegraaf szerint hamarosan szerződést hosszabbíthat Max Verstappen az osztrák istállóval – 2021 világbajnokának 2023 végén fut ki a jelenlegi kontraktusa, az új szerződésével pedig a cikk szerint évi 30 millió dollárt kereshetne.