A szezon utolsó hétvégéjén ismét előtérbe kerülnek a fiatal versenyzők, ugyanis az abu-dzabi első szabadedzésen összesen kilenc újonc ülhet autóba. A csapatok többsége ilyenkor teljesíti a kötelező kvótáját, mivel a szezonzáró hétvégén gyűjtött adatok már kevésbé befolyásolják az év végi fejlesztési döntéseket.
A Forma–1 előírása szerint minden egyes autóval két újonc-edzést kell teljesíteni a szezon során, ugyanis a sport így szeretne lehetőséget biztosítani a fiataloknak a gyakorlásra. Újoncnak azok számítanak, akiknek két F1-es nagydíjnál kevesebb rajtja van, így több csapat már az év elején letudta a kötelezettsége felét. Mostanra azonban csak két istálló – a Mercedes és a Sauber – maradt, amely teljesítette a teljes kvótáját, ők ezért nem cserélnek versenyzőt Abu-Dzabiban.
A hétvége leginkább várt nevének Arvid Lindblad számít, ugyanis a Racing Bulls bejelentette, hogy 2026-tól már náluk versenyez. Lindblad a Formula–2-ben töltött első éve után kapja meg az előléptetést, ugyanis Isack Hadjar jövőre Max Verstappen csapattársa lesz a Red Bullnál.
Lindblad már két alkalommal vezethette a Racing Bulls autóját 2025-ben, miközben az idei Brit Nagydíjon bemutatkozhatott a hazai közönség előtt is. Nem ez volt az egyetlen figyelemreméltó teljesítménye, ugyanis a Mexikói Nagydíj első edzésén is lehetőséget kapott, ahol egy tizedmásodperccel gyorsabb köridőt futott, mint Júki Cunoda.
Oscar Piastri az egyetlen pilóta a bajnoki élmezőnyből, aki átadja az autóját egy újoncnak. A McLaren ismét Pato O’Wardnak biztosít lehetőséget, ugyanis az IndyCar idei második helyezettje másodszor ülhet be a wokingiak autójába 2025-ben. O’Ward az idei Mexikói Nagydíj hétvégéjén is rajthoz állt az első szabadedzésen, ahol a 13. helyet szerezte meg, és csak Lindblad bizonyult gyorsabb újoncnak.
A Racing Bulls másik autóját Ayumu Iwasa vezeti, aki idén Super Formula-bajnokként érkezett meg a Forma–1 kapujába. A japán versenyző Mexikóban már teljesített egy újonc edzést, és ezúttal ismét Liam Lawson helyét veszi át, miközben a csapat a szezon első felében Hadjarral teljesítette a kvóta felét.
A Ferrari két Leclerc-t is felvonultat a szezonzárón, ugyanis Arthur Leclerc második éve kap lehetőséget az Abu-Dzabi Nagydíj nyitóedzésén. A maranellói fejlesztőpilóta a GT World Challenge Europe mezőnyében versenyez, és ezúttal Lewis Hamilton autóját veheti át.
Az Aston Martin két újoncot is indít, ugyanis Jak Crawford mellett Cian Shields is autóba ül. Crawford a szezon során már szerzett tapasztalatot a silverstone-iaknál, Shields pedig az F2 egyik újoncaként kap lehetőséget, bár a bajnokság utolsó helyezettjei között zárt pont nélkül.
A Williams ezúttal Luke Browningnak biztosítja az FP1-es szereplését az idei évben. A brit versenyző még az előző katari F2-hétvégéig harcban volt a bajnoki címért, most pedig Alex Albon helyét veszi át.
A Sauber helyettesítését ezúttal is Paul Aron végzi, miután az Alpine kölcsönadta őt a csapatnak. Aron már ötödik alkalommal vesz részt első szabadedzésen 2025-ben, ugyanis Pierre Gasly helyére ugrik be, miután a csapat végül Franco Colapintót igazolta vissza a második ülésre.
Haasnál Ryo Hirakawa zárja a sort, aki szintén ötödik alkalommal teljesít újonc edzést 2025-ben. A japán pilóta az év elején még az Alpine-nál mutatkozott be Japánban, később azonban átült az amerikai istálló autójába, és azóta rendszeresen szerepet kapott az FP1-es programban.
| Csapat | Újonc | Kit vált? |
| McLaren | Pato I'Ward | Oscar Piastri |
| Red Bull Racing | Arvid Lindblad | Júki Cunoda |
| Ferrari | Arthur Leclerc | Lewis Hamilton |
| Williams | Luke Browning | Alex Albon |
| Aston Martin | Cian Shields | Fernando Alonso |
| Aston Martin | Jak Crawford | Lance Stroll |
| Haas | Ryo Hirakawa | Esteban Ocon |
| Alpine | Paul Aron | Pierre Gasly |
