Frederic Vasseur 2023 elején vette át a Ferrari irányítását a Forma-1-ben, határozottan azzal a céllal, hogy megszüntesse a csapat bajnoki aszályát, mely már 17 éve tart. 2024-ben közel is jártak ehhez, végül mindössze 14 ponttal kaptak ki a McLarentől a konstruktőrök között.
Az idei szezon előtt is nagyok voltak az elvárások, főleg azután, hogy sikerült megszerezni a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton szolgálatait, azonban végül csak villanásaik voltak és nem tudtak folyamatosan győzelmekért harcolni, ráadásul már át is álltak a 2026-os autó fejlesztésére.
„Elég intenzív. Természetesen sportszakmai szempontból vannak hullámvölgyeink, mindig többet akarunk elérni. De összességében pozitívnak tartom, hogy az elmúlt két évben jelentős fejlődést értünk el” - nyilatkozott Vasseur az F1 Beyond the Grid nevű podcastjában.
„Amit alábecsültünk, vagyis amit én alábecsültem, az a kezdeti tehetetlenség volt. Valamit újjáépíteni vagy másképp csinálni időbe telik, de ez nem baj. A legfontosabb, hogy a csapat hangulata – még ha érzelmesek is vagyunk, még ha latinok is vagyunk, még ha rossz eredményeink is vannak, ami nehéz -, szóval a hangulat pozitív.”
Nem csak a Ferrari néz szembe ezekkel a kihívásokkal azonban, az elmúlt években a McLaren dolgozott keményen, hogy a bajnokság élére kormányozzák magukat, míg a Williams és az Aston Martin is hasonló lassú és nagyívű átalakuláson mennek keresztül a jövőbeni siker érdekében - így Vasseur szerint akár évekig is tarthat, mire látják munkájuk gyümölcsét.
„Az is igaz, hogy a mai F1-ben, a kulcsfontosságú személyzet szerződései miatt, ha valakit fel akarsz venni, vagy kicsit át akarod alakítani a szervezetet, az két évig tart. Vegyük például Loic (Serra, a Ferrari vázért felelős technikai igazgatója -a szerk.) esetét, aki nyolc hónapja csatlakozott a csapathoz. A tárgyalásokat valószínűleg két évvel ezelőtt kezdtük meg. Magyarán a Loic-korszak első autója a következő lesz."
„Ez azt jelenti, hogy valószínűleg hároméves projektről van szó, és nem vagyok biztos benne, hogy a mai F1 és általában a világ hajlandó három évet adni egy szervezetnek. Ha megnézzük néhány versenytársunkat, például az Alpine-t, ők az elmúlt nyolc-kilenc évben minden évben csapatfőnököt cseréltek. Ha három évet kell várni, hogy valami megvalósuljon, és minden évben változik a vezetőség, akkor nem ugyanaz az időtáv.”
Mindenesetre úgy tűnik, hogy a Ferrarinál egyetértenek Vasseur víziójával a következő évekre, ugyanis a nyáron több évre szerződést hosszabbítottak vele - hogy végül neki lesz-e igaza, ez később fog kiderülni.