Fred Vasseur Ferrari-csapatfőnök megbeszélte a kockázatot amit a csapat Lewis Hamiltonnal vállalt, miközben a brit nem tudott elmenni George Russell mellett a 2025-ös Olasz Nagydíjon. A stratégia nem fizetődött ki a hétszeres bajnok számára, aki hatodikként ért célba a tizedik rajthelyről indulva.
Annak ellenére, hogy ilyen hátulról indult az öthelyes rajtbüntetése miatt, Hamilton gyorsan kezdett pozíciókat nyerni a nyitóetapja alatt, és végül volt mercedeses csapattársa, George Russell mögött találta magát. Míg Hamilton a 38. körben állt ki a bokszba, Russell sokkal korábban állt meg és profitált a meglepően alacsony gumikopásból, amit a rajtrács tapasztalt.
Hamilton tempóelőnye a bokszkiállás után nem volt elég Russell kihívására, ahogyan a Scuderia vezője megerősítette.
„Nem arról van szó, hogy a tempó esett. Azt hiszem képesek voltunk visszajönni Russellre az első etap végén. Aztán fogadást tettünk az etap meghosszabbításra és megpróbáltuk elérni a gumielőnyt a végén, de a kopás túl alacsony volt és nem működött."
„De azt hiszem ez volt a legjobb módja annak, hogy megpróbáljuk megelőzni Russellt a pályán. Talán ha újra kellene csinálnom, talán egy kicsit korábban hoztam volna ki Lewist, de azt hiszem ez volt a legjobb opció, hogy valami mást próbáljunk."
Vasseurt tovább faggatták az autói beállításáról és arról, hogy utólag változtatna-e rajta. „Azt hiszem holnap lesz a megbeszélés. Azt hiszem, ez igaz ránk, de ez igaz mindenkire. Egy kicsit másképp gondolkodik az ember a hétvége után, hogy ez így mehetett volna, így, úgy, amúgy. De ha a leszorítóerő szintjéről beszélsz, például azt hiszem, a tiszta teljesítmény szempontjából elég lapos."
„Nincs nagy különbség köridő szempontjából a különböző opciókkal. Ez inkább a teljesítmény eloszlásáról szól a pálya mentén. Vagy gyorsabb vagy az egyenesben, vagy a Lesmóban."
„De összességében pár századról beszélünk. Biztos, ez is kapcsolódik a pálya evolúciójához. De nem ott hagytunk ki valamit. Holnap meg kell néznünk. De ez igaz ránk, de biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnak holnap reggel ugyanez lesz az elemzése. És azt hiszem, egy kicsit másképp és egy kicsit jobban csinálhatták volna."
„Biztos, hogy még van javítanivalónk minden egyes témában. Amikor 0,01 másodperccel maradsz le a harmadik helyről tegnap, minden egyes apróság különbséget fog jelenteni."