A Szingapúri Nagydíj után október elején olyan hírek láttak napvilágot, amelyek szerint John Elkann, a Ferrari elnöke komolyan fontolóra vette Christian Horner kinevezését Fred Vasseur helyére, miután a brit menedzser 2026 áprilisától szabadon igazolhatóvá válik a Red Bulltól való távozása után. A spekulációk szerint a Scuderia vezetése rendkívül komolyan vette Horner elérhetőségét, különösen annak fényében, hogy a csapat a 2025-ös szezonban egyetlen futamgyőzelmet sem tudott begyűjteni.
A konstruktőri bajnokságban sem fest rózsásabban a helyzet, hiszen a McLaren 352 pontos előnnyel vezet a Ferrari előtt, miközben a Mercedes is 27 egységgel megelőzi a maranellói istállót mindössze hat futammal a szezon vége előtt. Vasseur azonban a szerdai megbeszélésen egyértelművé tette nemtetszését a vele kapcsolatos pletykák kapcsán, amire Elkann azzal reagált, hogy megerősítette a francia csapatfőnök pozícióját a 2026-os idényre is.
Ennek ellenére valakinek mégis fizetnie kell a gyenge szereplésért Maranellóban, és úgy tűnik, a Ferrari már ki is jelölte a bűnbakot. A FunoAnalisiTecnica információi szerint Matteo Togninalli, a csapat pályamérnöki osztályának vezetője kerülhet a célkeresztbe. Az olasz szakember állítólag belső konfliktusba keveredett Vasseurrel, aki többször is kifejezte elégedetlenségét a csapat versenyhelyzeti döntéseivel kapcsolatban.
Vasseur és Lewis Hamilton is hangot adott aggodalmainak a Ferrari stratégiai megoldásait illetően. A csapatfőnök szerint ezek a hibák gyakran megakadályozták, hogy Charles Leclerc és Hamilton megmutathassa az SF-25 valódi képességeit, amelyekben egyébként továbbra is hisz. A Ferrari vezetése most azt vizsgálja, milyen szerepkörbe helyezhetnék át Togninallit a 2026-os szezontól kezdve, miközben már keresik a sondriói születésű mérnök utódját is.
Vasseur tisztában van azzal, hogy a csapatnak javítania kell a stratégiai teljesítményén, beleértve az adatok elemzését és gyakorlati alkalmazását is. Togninalli egyébként 2015 óta tölti be jelenlegi posztját a Ferrarinál, vagyis már egy teljes évtizede vezeti a pályamérnöki osztályt. A jelentések szerint azonban nemcsak Vasseurrel került konfliktusba, hanem rendkívül heves természete miatt más Ferrari-dolgozókkal is összeütközésbe került.
A 48 éves szakember számára különösen keserű lehet a helyzet, hiszen húsz évet töltött eddig a Scuderiánál, ebből tíz évet a jelenlegi beosztásában. Vasseur azonban nem engedheti meg magának, hogy újabb szezont pazaroljon el, ha bármiféle kétsége van Togninalli alkalmasságával kapcsolatban. A következő év ugyanis ismét kulcsfontosságú lesz a csapat számára, hiszen a 2026-os szabályváltozások nagyszerű lehetőséget kínálnak a Ferarinak az újrakezdésre.
Bár a Scuderia júliusban 2027-ig meghosszabbította Vasseur szerződését, az azóta eltelt időszak gyenge eredményei újra reflektorfénybe helyezték a francia csapatfőnök pozícióját. A Ferrari ugyanis az öt futam egyikén sem tudott dobogóra állni a szerződéshosszabbítás bejelentése óta, ami egyértelműen jelzi, hogy változásokra van szükség a maranellói háznál.
