Frédéric Vasseur határozottan visszautasította Fernando Alonso bírálatát a Szingapúri Nagydíjon történt fékproblémákkal kapcsolatban. Az Aston Martin spanyol versenyzője erősen kritizálta a helyzetet, miután Lewis Hamilton autóján komoly fékgondok jelentkeztek a futam záró szakaszában.
A verseny során Hamilton autójának bal első kerekénél szikrák voltak láthatók a 16-os kanyar fékezési zónájában, ami miatt a brit pilóta kénytelen volt elhagyni a pályát. Ahogy a probléma súlyosbodott, a hétszeres világbajnok egyre óvatosabban vezette a Ferrari SF-25-öt. Bár közel 30 másodperces előnye volt Alonsóval szemben, a fékek kímélése miatt jelentősen vissza kellett vennie a tempóból.
"Nem hiszem el ezt a helyzetet. Biztonságos vezetni fékek nélkül?" - hangzott el Alonso dühös rádióüzenete, miután mindössze négy tizedmásodperccel Hamilton mögött ért célba. A brit pilóta szélsőséges pályaelhagyásai miatt végül 5 másodperces büntetést kapott, ami a hetedik helyre sorolta vissza.
A futam után Vasseur elmagyarázta, hogy a fékprobléma már a verseny korai szakaszában jelentkezett: "Igen, túlmelegedéssel küzdöttünk, nem az első körtől, hanem a második vagy harmadik körtől kezdve," - nyilatkozta a Ferrari csapatfőnöke. "Emiatt végig 'lift and coast' technikát kellett alkalmaznunk."
"Természetesen ez nem könnyű a pilótáknak, hiszen minden körben alkalmazkodniuk kell a fékezési pontokhoz," - tette hozzá. "Lewis tempója egyébként jó volt, amikor tudtunk nyomni, de nem lehet a verseny 95%-át védekezéssel és folyamatos kezeléssel tölteni."
A biztonsági kockázatokkal kapcsolatos kérdésre reagálva Vasseur határozottan állította, hogy nem volt veszélyben senki: "A biztonság szempontjából nem volt gond, hiszen alkalmazkodtunk a helyzethez. Lewis nem őrülten gyorsult az utolsó körökben, hanem 30 másodperccel lassabb volt. Biztonsági szempontból minden rendben volt."
A Ferrari csapatfőnöke némi iróniával zárta mondandóját: "Persze ez nem volt cél. A cél a biztonság, de nem az, hogy 30 másodperccel lassabbak legyünk" - utalt mosolyogva Alonso megjegyzéseire.