Békét kötött a Red Bull és a McLaren a rajtrácsra kihelyezett jelzőcsíkok ügyében, miután a két csapat vezetői megállapodtak, hogy véget vetnek a több versenyhétvégén át tartó, már-már komikus csatározásnak.
Az ügy akkor került reflektorfénybe, amikor a Red Bull 50 ezer eurós büntetést kapott az Amerikai Nagydíjon, amelynek felét felfüggesztették. A büntetés oka az volt, hogy a csapat egyik munkatársa figyelmen kívül hagyta a pályabírók utasításait, és megszegte a formációs kör előtti pályaelhagyásra vonatkozó szabályokat.
A Red Bull csapattag megpróbált visszaosonni a boxutcán keresztül, hogy eltávolítsa azt a ragasztószalagot, amit a McLaren helyezett el a boxfal mellett Lando Norris rajtpozíciójánál. Ez a fajta "ragtapasz-hadművelet" már több alkalommal is megtörtént, és egyfajta játékos rivalizálássá nőtte ki magát a két csapat szerelői között.
A McLaren egyre kreatívabb módszereket vetett be: a ragasztószalagot hosszú, függőleges csíkokra vágták, hogy ne lehessen egy mozdulattal eltávolítani, sőt, egy szerelőt is az utolsó pillanatig a szalag mellett hagytak. A Red Bull azonban továbbra is próbálkozott az eltávolítással. A wokingi alakulat egy alkalommal még dupla réteget is alkalmazott, és a második rétegre azt írták: "Sok szerencsét legközelebb!"
"Különösen vicces volt, hogy a Red Bull büntetést kapott, mivel a múlt hétvégén valójában nem is használtam a jelzést" – mesélte Norris, aki szerint a szalagot csak biztonsági tartalékként helyezték ki arra az esetre, ha nem látná jól a sárga vonalat a rajtrácson. "Ráadásul hiába próbálták eltávolítani, nem sikerült nekik, mert speciális módon rögzítettük. Mindig jót nevettünk az egészen" – tette hozzá a brit pilóta.
Andrea Stella és Laurent Mekies, a két csapat vezetője a héten egyeztetett az ügyről. Bár a ragasztószalag eltávolítása nem ütközik az F1 szabályaiba, mindkét fél egyetértett abban, hogy jobb lezárni ezt a fejezetet, mielőtt komolyabb problémává válna vagy elvonná a figyelmet a valódi versengésről.
Norris elárulta, hogy a jelzést továbbra is használni fogják tartalék megoldásként. "Egy ideig rendszeresen használtam, és már Monzában, illetve más helyszíneken is próbálták eltávolítani. Ezért készítettük olyan anyagból, mint az F1-es parkolási engedélyeket – gyakorlatilag eltávolíthatatlan. Néha egyáltalán nem használom, mert túl messze van, máskor viszont hasznos lehet" – magyarázta a McLaren versenyzője.
