Max Verstappen rövid időre átvette a vezetést a Brazil Nagydíjon, miután Lando Norris teljesítette a második kerékcseréjét, ám a Red Bull pilótája végül nem vállalta a kockázatot és újra a boxba hajtott, ugyanis a csapat nem hitt abban, hogy a közepes keverékű gumik kibírnák a verseny végéig.
Amikor Norris a 50. kör végén kiállt friss abroncsokért, Verstappen mintegy nyolc másodperces előnyben volt. Két körrel később ez az előny már hét másodpercre olvadt, majd a Red Bull a 54. körben úgy döntött, inkább biztosra megy, és újabb cserét hajtott végre. A négyszeres világbajnok így visszaesett a negyedik helyre, de a friss lágy gumikon gyorsan felzárkózott, és végül harmadikként ért célba.
Verstappen a hajrában megelőzte George Russellt, aki fékproblémákkal küzdött, majd mindent megtett, hogy Andrea Kimi Antonellit is utolérje. Az olasz azonban sikeresen védekezett, és megtartotta a második helyet, míg Norris győzelmét már semmi sem veszélyeztette.
Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke elárulta, hogy a döntés a gumihasználat miatt született meg. „Nem hittük, hogy a közepes keverék kibírná a végéig. Lando már 1:13-as köröket futott, mi pedig a 14-es tartományban voltunk, így elkerülhetetlen lett volna, hogy utolérjen minket. Úgy éreztük, ez a boxkiállás adja a legjobb esélyt a dobogóra” – mondta.
Verstappen is elfogadta a döntést. „Valahol meg kell hozni a döntést, és szerintem ez volt a helyes. Harcban voltunk a dobogóért, és végül sikerült is megszerezni. Talán egy körrel több kellett volna, hogy meglegyen a második hely, de a gumikkal egyszerűen nem tudtuk volna tartani a vezetést” – nyilatkozta a holland.
A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella szerint is elkerülhetetlen volt Verstappen újabb kiállása. „Őszintén szólva számítottam rá, hogy újra ki fog állni. A gumik már kezdtek elfogyni, és ha kint marad, talán még jobban visszaesik. Úgy gondolom, a Red Bull jól döntött, hiszen friss lágyakkal még vissza tudott jönni a dobogóra” – fogalmazott.
Stella hozzátette, hogy Verstappen teljesítménye így is lenyűgöző volt, különösen a rajtbüntetés után. „Ha a szombati időmérőn nem lett volna gondja a tapadással, valószínűleg harcban lett volna a győzelemért is” – tette hozzá.
