A Woking központú alakulat számára keserű tapasztalatokkal zárult az olasz hétvége, ahol Max Verstappen magabiztos győzelmet aratott, miközben Lando Norris és Oscar Piastri közel húsz másodperces lemaradással értek célba a holland mögött. Andrea Stella, a McLaren első embere az eseményeket követően nem rejtette véka alá csalódottságát, és őszintén beszélt a csapat gyengeségeiről.
Az olasz szakember a GPBlog.com-nak nyilatkozva elismerte, hogy bár tisztában voltak azzal, hogy nem lesznek olyan dominánsak, mint Magyarországon vagy Zandvoortban, ekkora különbségre egyáltalán nem számítottak versenytársaikkal szemben. „Úgy gondoltuk, még mindig potenciálisan versenyképesek leszünk, de be kell vallanunk, hogy tegnap a Red Bull egy-két tizeddel gyorsabb volt nálunk, ma pedig valószínűleg még ennél is többel" – fogalmazott Stella, utalva arra, hogy Verstappen könnyedén megelőzte Norrist, majd jelentős előnyt épített ki az első etapban.
Tanulságos lecke a jövőre nézve
A monzai teljesítmény kapcsán a csapatfőnök rámutatott, hogy amikor a Red Bull alacsony leszorítóerő-beállítást használ, megőrzi aerodinamikai hatékonyságát, míg a McLaren autója nem ebben a tartományban mutatja meg igazi képességeit. „Ez a tendencia már tavaly is megmutatkozott, és számunkra az alapvető tervezési filozófiában mindenképpen tanulságos lecke rejlik" – hangsúlyozta Stella.
A McLaren vezetője egyértelművé tette, hogy nem elégszenek meg azzal, hogy csak bizonyos típusú pályákon legyenek versenyképesek. „Minden versenypályán konkurensek akarunk lenni, nem csak egy meghatározott kategóriában" – jelentette ki határozottan az olasz szakember, jelezve, hogy a csapat komoly változtatásokat fontolgat a jövőbeni fejlesztések terén.
A csapatutasítás körüli kérdések mellett tehát egy sokkal mélyebb technikai probléma is felszínre került Monzában, amely hosszú távon meghatározhatja a papaja színű istálló versenyképességét a különböző karakterisztikájú pályákon.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!