A nyári szünet után még úgy tűnt, megszakadhat Max Verstappen dominanciája a Forma–1-ben, ám a Red Bull pilótája az elmúlt két hónapban elképesztő teljesítménnyel küzdötte vissza magát a világbajnoki címért folyó küzdelembe. A holland versenyző, aki augusztusban még 104 pont hátrányban volt Oscar Piastrival szemben, mára mindössze 40 pontra közelítette meg a McLaren ausztrál tehetségét.
A fordulat a Holland Nagydíjon kezdődött, ahol Verstappen a második helyet szerezte meg Piastri mögött, miután csapattársa, Lando Norris műszaki hiba miatt kiesett. Bár a McLaren továbbra is uralta a mezőnyt Zandvoortban, a Red Bull már ekkor jelezte, hogy jelentős fejlesztéseket készít elő Milton Keynesben.
Az Olasz Nagydíjon már látványosan megmutatkozott a Red Bull előrelépése. Verstappen nemcsak a Forma–1 történetének leggyorsabb időmérős körét futotta, de a versenyen is dominált, kihasználva autója kiváló végsebességét. A McLaren hiába próbálkozott, nem tudott válaszolni a Red Bull tempójára. A futam végén Verstappen hátránya 94 pontra csökkent.
Az igazi áttörést az Azeri Nagydíj hozta, ahol Piastri rémálomszerű hétvégét zárt. Az ausztrál pilóta előbb a kvalifikáción ütközött a falnak, majd a versenyen is hibázott: kiugrott a rajtnál, majd egy előzési kísérlet közben ismét falnak ütközött. Verstappen eközben magabiztosan nyert, és már csak 69 pont választotta el a bajnoki éllovastól.
A szingapúri hétvége újabb fordulatot hozott: bár George Russell nyerte a futamot, Verstappen remek védekezéssel tartotta maga mögött Norrist, miközben Piastri csak a negyedik helyen zárt. A McLaren ugyan bebiztosította a konstruktőri bajnoki címet, de az egyéni pontversenyben tovább csökkent Piastri előnye.
Az Amerikai Nagydíj sprintfutamán a McLaren első kanyaros drámája után Verstappen újabb nyolc pontot faragott hátrányából. A főfutamon pedig Charles Leclerc segítségével, aki remekül tartotta fel Norrist, a holland pilóta magabiztos győzelmet aratott. Piastri ezúttal csak az ötödik helyen ért célba.
"Most már tényleg van esélyünk" – nyilatkozta Verstappen az austini győzelme után, először utalva nyíltan arra, hogy komolyan számol a világbajnoki címmel. A Red Bull fejlesztései, különösen az új padlólemez bevezetése, amely stabilabb leszorítóerőt biztosít a bukkanókon, kulcsfontosságúnak bizonyult a felzárkózásban.
