Max Verstappen minden idők leggyorsabb körét futotta Forma-1-es autóval, amikor az olasz pályán 264,4 km/órás átlagsebességgel száguldott végig, és ezzel megszerezte az első rajtkockát. A holland szerint a hétvége eleji alapbeállítás sokkal erősebb volt, mint máskor, de az utolsó részleteken még hosszasan vitatkoztak a csapatnál.
Laurent Mekies a rajtelsőség után arról beszélt, hogy Verstappen és a mérnökei elégedettek voltak a pénteki teljesítménnyel, de a legapróbb ezredeket is igyekeztek megtalálni. A holland a Q3 végén a rádión megkönnyebbülten szólt csapatához, mondván örül, hogy minden a helyére került, és most talán felszabadultabban folytathatják a hétvégét.
Verstappen a sajtónak nyilatkozva arról beszélt, hogy hibátlan kört teljesített a Q3-ban, és már az első próbálkozása is erős volt.
„Monzában ez kifejezetten nehéz, hiszen nagy tempónál kell pontosan eltalálni a féktávokat a sikánoknál, és nem mindig egyszerű jól elérni a csúcspontot. Nagyon elégedett vagyok azzal, amit kihoztam a körből” – mondta a világbajnok.
Az utolsó pillanatokban azonban nem volt teljes egyetértés a Red Bull garázsában, mert a csapat egy része más megoldást javasolt a beállításokat illetően, Verstappen viszont nem engedett.
„Az időmérő előtt néhányan másképp akarták csinálni, de én kijelentettem, hogy így kell megoldanunk. Amikor elmentem a saját kis sarkomba, még mindig láttam, hogy páran kételkednek a választott beállításban, de éreztem, hogy ez a helyes döntés. Szerencsére igazam lett” – fogalmazott a 27 éves pilóta.
A döntés hátteréről elmondta, hogy sokan részt vesznek a folyamatban, köztük Gianpiero Lambiase is, de a végső szó mindig az övé.
„Én ülök az autóban, és közvetlenül érzem a változásokat. Biztos voltam abban, hogy módosítanom kell, mert így jobb lehet. Megértettem, hogy felmerültek kérdések, miért ne csináljuk másképp, de éreztem, hogy ez az irány működni fog” – nyilatkozta Verstappen.
Helmut Marko az időmérő után kiemelte, hogy a Red Bull működési tartománya kiszélesedett az új alapbeállításoknak köszönhetően, amire Verstappen így reagált: „Igen is, meg nem is. Az autó továbbra is érzékeny, de most jobban értjük, hová kell nyúlnunk a beállításoknál. Ez jövőre nem sokat jelent, de bizonyos dolgokban hosszabb távon hasznos lehet.”
A futamot illetően a holland óvatos optimizmussal nyilatkozott.
„Ha a teljes szezont nézzük, a McLaren általában erősebb a versenyen, mint az időmérőn. Pénteken jó versenyszimulációnk volt, de én talán gyorsabban elértem az autó határait, mint mások, akik több időt hagytak az adatok elemzésére. Ezért óvatosabban várom a futamot, még ha bízom is a teljesítményünkben” – tette hozzá a holland.