Hegedűs László|2025. 12. 15. 14:50
A Red Bull sztárja 2026-ban megszerezheti kedvenc rajtszámát, amit korábban Hamilton és Schumacher is viselt.

Max Verstappen számára 2026 különleges év lehet, ugyanis az új szabályok értelmében lehetősége nyílhat arra, hogy végre megszerezze a 3-as rajtszámot, amelyet már pályafutása elején is kiszemelt magának. Ezzel nemcsak egy régi vágyát teljesíthetné, hanem egyúttal több Forma–1-es nagyágyú nyomdokaiba is lépne.

A 3-as szám hosszú múltra tekint vissza a sportág történetében. A legendás Michael Schumacher például négyszer is ezzel a rajtszámmal versenyzett, amikor a korábbi rendszer szerint a konstruktőri bajnokság eredményei alapján osztották ki az autók számait. Hasonlóan járt Lewis Hamilton is, aki 2011-ben a McLaren színeiben, Jenson Button csapattársaként viselte a 3-ast. Egy évvel később, 2013-ban Fernando Alonso is ezzel a számmal állt rajthoz.

A 3-as számhoz azonban leginkább Daniel Ricciardo neve kötődik, aki szinte teljes Forma–1-es karrierje során ezt a számot használta. Az ausztrál pilóta 2014-ben választotta a 3-ast, amikor a sportág bevezette az állandó rajtszámrendszert. Akkoriban minden versenyző egyszer választhatott magának egy számot, amelyet megtarthatott pályafutása végéig – kivéve, ha világbajnok lett, és úgy döntött, hogy a következő évben az 1-es rajtszámot viseli. Ricciardo döntését egyébként a NASCAR-legenda, Dale Earnhardt iránti tisztelet motiválta.

A rendszer bevezetésekor Verstappen éppen csak megérkezett a Forma–1-be, és mivel Ricciardo már lefoglalta a 3-ast, kénytelen volt másik számot választani. Végül a 33-as mellett döntött, ami azóta is összeforrt a nevével – egészen addig, amíg az 1-est nem kezdte használni.

Most azonban úgy tűnik, hogy a szabályok 2026-ra változhatnak, és Verstappen számára megnyílhat az út a 3-as szám felé. Amennyiben Ricciardo nem lesz jelen a mezőnyben, vagy más körülmények miatt felszabadul a szám, a holland pilóta végre teljesítheti egykori kívánságát.

Érdekesség, hogy a 3-as rajtszámot a múltban nemcsak világbajnokok, hanem kevésbé ismert nevek is viselték. A már megszűnt Tyrrell csapat például gyakran használta ezt a számot, így Ukyo Katayama, a japán versenyző három szezonon keresztül is ezzel indult, amivel Ricciardo és Schumacher mögött harmadik helyen áll az ezzel a számmal legtöbbet versenyző pilóták listáján.

A rajtszámok állandósítása 2014-ben épp azért történt, hogy a szurkolók könnyebben azonosíthassák kedvenceiket, de azóta is akadnak olyan esetek, amikor egy-egy szám újra elérhetővé válik.

Élő közvetítés