Motorsport.hu|2025. 10. 31. 07:11
A korábbi világbajnok szerint a Red Bull hollandja Monzában mutatta meg először, hogy komolyan beleszólhat a címért folyó küzdelembe.

A 2025-ös világbajnoki címért zajló küzdelem az utolsó futamokra igencsak kiéleződött, miután Max Verstappen az elmúlt öt versenyen rendre dobogóra állhatott, ebből háromszor a legfelső fokára. A holland pilóta ezzel jelentősen csökkentette hátrányát a McLaren versenyzőivel, Oscar Piastrival és Lando Norrisszal szemben.

Az ausztrál versenyző egyre nehezebben őrzi előnyét a bajnoki tabella élén, miközben a négyszeres világbajnok Verstappen szinte futamról futamra faragja le hátrányát. A Red Bull versenyzőjének feltámadása persze nem véletlen, hiszen míg a többi csapat már a 2026-os szabályváltozásokra koncentrál, az osztrák istálló továbbra is jelentős fejlesztéseket hoz minden versenyhétvégére.

Jacques Villeneuve 1997-es világbajnok határozott véleményt fogalmazott meg azzal kapcsolatban, mikor vált számára egyértelművé Verstappen valódi bajnoki esélye. "Először Monzában, majd aztán Bakuban vált világossá. Már egy ideje mondogattuk ezt. Ő könyörtelen, sosem adja fel, szinte soha nem hibázik. Imádja a nyomást, és mesterien tudja nyomás alá helyezni ellenfeleit" – nyilatkozta a Sky Sports F1 szakértőjeként.

A szezon első 15 futamán mindössze kétszer győzedelmeskedő Verstappen Monzában már közel 20 másodperces előnnyel utasította maga mögé a McLaren párosát, és bár sokan ezt egyszeri kisiklásnak vélték a wokingi csapat részéről, a holland két héttel később Bakuban is dominált, ezzel még közelebb kerülve a bajnoki élmezőnyhöz.

A Monza előtti 104 pontos hátránya mára 40 pontra olvadt Piastrival szemben, és minden jel arra mutat, hogy ez a különbség tovább csökkenhet a hátralévő versenyeken. A mexikói hétvégére a Red Bull újabb jelentős fejlesztési csomagot hozott, ugyanis a Monzában debütált padlólemez továbbfejlesztett változata mellett módosított motorburkolattal és nagyobb első fékhűtőnyílásokkal is próbálják segíteni versenyzőjüket.

A mexikóvárosi pálya különleges kihívást jelent a csapatoknak, hiszen 2200 méterrel a tengerszint felett található, így a ritka levegő miatt a csapatok többsége monacói szintű leszorítóerőt generáló szárnyakkal versenyez