Alexander Rossi 5 futamon indult a Forma-1-ben, az utóbbi években pedig az IndyCar mezőnyének oszlopos tagja. Az amerikai pilóta 2010-ben az ART-nél volt Jules Bianchi csapattársa (ő a GP3-ban, Bianchi a GP2-ben indult a csapattal), 2014-ben pedig Bianchi volt a Marussia egyik „normál” versenyzője, Rossi pedig a tartalék.
Az amerikai pilóta, aki 2018-ban a második, 2019-ben pedig a harmadik helyen végzett az IndyCarban, hatalmas tehetségként tartja számon Bianchit, és visszaemlékezett a tragikusan alakult 2014-es Japán Nagydíjra.
„Már az alacsonyabb kategóriákban is azt láttam, hogy is a kiválasztottak csoportját erősítette. Képességek és tehetség terén Max szintjére helyezném őt, hiszen bármilyen bajnokságban elindult, győzni tudott benne.”
„Erre csak kevesen voltak képesek, emellett pedig a Ferrari is segítette őt és lehetőségeket adott neki” – mondta Rossi a Beyond the Grid podcastben a miami versenyhétvége előtt.
„A manoros időszakom alatt sosem tudtam elérni a tehetségének vagy a teljesítményének a szintjét, ő pedig mindig is a jövőt tartotta szem előtt, várta, hogy megkapja a lehetőséget. Számomra borzasztó volt ott lenni azon a bizonyos szuzukai hétvégén tartalékversenyzőként, és az egész csapat számára nehéz volt ez az időszak. A tragédia hatása Szocsiba is elkísért minket” – mesélte az amerikai versenyző.
„Szocsiban is én lettem volna a tartalék, és kötelezve voltam arra, hogy beüljek az autóba. Azon a hétvégén beszéltem a csapattal, és elmondtam nekik, hogy utálom ezt a helyzetet, nem így akarok bemutatkozni a Forma-1-ben.”
„Még mindenkinek könnyes volt a szeme, azt mondták, hogy megértenek, de kötelező elindulnom, mert én voltam regisztrálva a futamra. Aztán néhány nappal később, a családja előtt való tisztelgés jeleképp, ami nagy megnyugvást jelentett számomra, mert azon a hétvégén nem akartam vezetni az autót” – zárta Rossi.