A Mercedes brit versenyzője, George Russell egy friss videóban idézte fel, milyen állapotok fogadták a Williamsnél 2019 elején, amikor bemutatkozott a Forma–1-ben. A visszatekintésben egészen megrázó részleteket osztott meg arról, hogy a grove-i alakulat a csőd szélére sodródott, miközben ő élete nagy álmát próbálta megélni.
Russell arról beszélt, hogy a 2019-es Ausztrál Nagydíj hétvégéjén egyszerre érezte a beteljesült álmot és a bizonytalanságot, ugyanis a Williams ekkor működésének egyik legsúlyosabb válságát élte át.
„Még most is élénken bennem van az egész, mert ott volt mindenki a családból, és egészen hihetetlen volt, hogy végre F1-es pilóta lehetek” – idézte fel, majd kitért arra is, milyen nyomasztó háttérrel kellett szembenéznie.
„Volt bennünk egy furcsa érzés, ugyanis a Williamsnél abban az időben óriási gondok voltak, a csapat a csőd szélén állt” – fogalmazott, miközben arról is beszélt, hogy a szezon előtti tesztre egyszerűen nem készült el időben az autó. A FW42 több eleme – köztük a futómű és a légterelő elemek – az FIA szerint sem feleltek meg, így kapkodva kellett átdolgozni a konstrukciót.
Russell felidézte, hogy az évadnyitó hétvégén a tempó különösen gyenge volt. „Körülbelül egy másodperccel voltunk lassabbak a következő leglassabb autónál, és még így is több alkalommal leköröztek” – mesélte, majd hozzátette, hogy Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kétszer is elhúzott mellette a versenyen. Ennek ellenére úgy érezte, valóra vált az álma, hiszen F1-es pilótaként állhatott rajthoz.
A túlélés éve és a fordulópont
A brit pilóta később arról is beszélt, hogy a hároméves williamses időszakában fokozatos építkezés kezdődött, amelyet a 2020-as tulajdonosváltás tett stabilabbá. A legérzelmesebb visszaemlékezése mégsem ehhez, hanem a 2021-es Magyar Nagydíjhoz köthető, ahol karrierje első pontjait szerezte a csapattal.
„Őrült verseny volt, minden csapat hibázott a gumiválasztással, és bár előtte ömlött az eső, a rajtra felszáradt a pálya” – mesélte, majd kitért arra is, hogy látva a Williams pénzügyi helyzetét, különösen nagy súlya volt annak a nyolcadik helynek.
„Akkoriban emberek állása múlt azon, hogy összejön-e egy olyan eredmény, ami előrébb visz minket a bajnokságban. Az a nyolcadik hely gyakorlatilag a túlélés és a megszűnés között jelentette a különbséget” – fogalmazott.
