Motorsport.hu|2025. 10. 25. 16:16
Peter Windsor elemzése szerint a Red Bull alapos munkát végzett pénteken Mexikóvárosban, annak ellenére, hogy Verstappen aggodalmának adott hangot.

Bár Max Verstappen és Helmut Marko aggasztónak találta a második szabadedzésen futott hosszú etapokat Mexikóban, Peter Windsor motorsport szakértő derűlátóbb a Red Bull helyzetét illetően. A szakember szerint az osztrák istálló megfelelő alapokat fektetett le a hétvége folytatására.

A holland világbajnok a második szabadedzésen a legjobb időt érte el, annak ellenére, hogy a szokásosnál kevesebb időt töltött a pályán, mivel az első gyakorláson Arvid Lindblad vezette az RB21-est. Gianpiero Lambiase elégedett volt a fiatal pilóta munkájával, aki többek között az új padlólemezt is tesztelhette.

"Max köre egyértelműen gyorsabb volt mindenkinél, még ha nem is volt maradéktalanul elégedett az autóval" – kezdte elemzését Windsor YouTube-csatornáján. "Voltak még kérdőjelek a tapadással és az első szárnnyal kapcsolatban, de ez pénteken teljesen természetes. Ne felejtsük el azt sem, hogy a pálya állapota folyamatosan javult."

A szakértő kiemelte a Red Bull időzítését a hosszú etapok során: "Érdemes megfigyelni, hogy Max a gyors körét követően azonnal kiállt, teletankolt, és elsőként kezdte meg a hosszú etapot közepes keveréken. Ennek köszönhetően tudott annyi kört teljesíteni, mivel mindenki őt követte."

Windsor szerint a McLaren tempója jelenti majd a legnagyobb kihívást a Red Bull számára. "A közepes gumikon nagyon konzisztens 1-1 köröket futottak, bár Piastri nem voltak olyan gyors, mint Norris, ami valószínűleg az üzemanyagszint különbségének tudható be" – magyarázta a szakértő.

A Red Bull várhatóan az első rajtkockára hajt szombaton, hogy Verstappen elkerülhesse a turbulens levegőt és a gumik túlmelegedését. A 2200 méteres tengerszint feletti magasság miatt kulcsfontosságú a végsebesség, mivel az autók jóval kevesebb leszorítóerőt termelnek. Több csapat, köztük a Red Bull és a Ferrari is módosításokat végzett a fék- és motorhűtés javítása érdekében.

"A Red Bull valószínűleg csökkenti majd a szárnyak állásszögét a nagyobb végsebességért, mivel az autó egyébként remekül működik a pályán" – vélekedett Windsor, aki szerint a McLaren továbbra is hasonló formát mutat, mint az elmúlt versenyeken, ami jó hír lehet a Red Bull számára.