hero image

Wolff: Binotto valójában még tovább is bírta, mint vártam

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Új fotókon és videón a Ferrari szenzációs festése a Miami Nagydíjra

FORMA-1

10 legendás jelenet Senna és Prost F1-es rivalizálásáról

FORMA-1

Videón Ayrton Senna első F1-es győzelme, szinte vízen járt

FORMA-1

Ayrton Senna hihetetlen köre az 1990-es Monacói Nagydíjról a McLaren-Hondával

Motorsport.hu
2022/12/08 13:29
Nemrég Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét is megkérdezték arról, hogy mit gondol Mattia Binotto távozásáról. Az osztrák elmondta, hogy őt nem igazán lepte meg a helyzet, mivel a Ferrarinál mindig „óriási a nyomás”.
Ajánlott Új fotókon és videón a Ferrari szenzációs festése a Miami Nagydíjra

Binotto 2019-ben vette át a Ferrari kormányzását, és abban a szezonban a második helyen zártak a konstruktőri bajnokságban. Utána viszont jött az elhíresült motorügy, és az FIA-val való különmegállapodás, aminek köszönhetően 2020-ra rengeteg teljesítményt veszítettek, és a csapat 40 éves mélypontra került.

Ebből aztán 2021-ben már többnyire sikerült felállniuk, hiszen az olaszok a harmadik helyen végeztek év végén, miközben idén újra másodikak tudtak lenni, és főként a szezon első felében mutattak ígéretes formát.

A Ferrari vezetőségének ez azonban nem volt elég, így végül Binotto lemondott posztjáról, és december 31-gyel elhagyja Maranellót. Wolff pedig teljesen tisztában van azzal, milyen lehet a vörösöknél csapatvezetőnek lenni.

„A Ferrarit képviseled, vagyis az egész országot képviseled. A média pedig felemel vagy lehúz téged, méghozzá brutálisan. A Ferrari csapatfőnökének lenni olaszként pedig még nehezebb, mert ha külföldi vagy, akkor nem figyelsz oda a hírekre, de olaszként nagyon is a tűzvonalban vagy.”

Hogy ki lesz Binotto utódja, azt vélhetően csak a következő év elején jelentik majd be, Wolff pedig úgy véli, lennie kell valakinek Olaszországban, aki képes elvégezni a munkát, még ha nincs is közvetlen kötődése a Forma–1-hez.

„Nehéz ezt megítélni amiatt, amit korábban mondtam. Biztosan lennie kell olyan vezetői tehetségnek Olaszországban, még ha más iparágon belül is, akinek megvan a képessége és intelligenciája egy ilyen csapat menedzseléséhez, de valahogy még nem bukkant fel. Ezt pedig a mai napig nem értem.”

Ahhoz, hogy valaki csapatvezető legyen a Ferrarinál, Wolff szerint „szükség van politikai fondorlatosságra”, és „minél többet tudsz a sportról, annál jobb”. Hogy ezek után ki lehet az ideális jelölt, azt még mindig nehéz eldönteni, de a legtöbben Frederic Vasseur érkezéséről cikkeznek.

Binotto pedig most kénytelen lesz új munkahely után nézni, és felmerült, hogy a rivális csapatok könnyen lecsaphatnak rá a tapasztalata és felhalmozott tudása miatt. Wolff azonban annak lehetőségét kizárta, hogy hozzájuk csatlakozzon, mivel a páros múltja eléggé zűrzavarosnak mondható.

„Szerintem túl sok porcelánt törtünk össze egymás között ahhoz, hogy ez megvalósulhasson. A többiek nevében nem beszélhetek, de Mattia kívülről fújja az F1-et, így talán talál majd magának szerepet egy másik istállónál.”

A Mercedes vezetője egyébként még hozzátette, hogy idén már sikerült valamennyire rendeznie viszonyát Binottóval, kinek távozása mégsem volt meglepő számára. „Ha a Ferrarinál vagy csapatfőnök, akkor jobb, ha van egy remek szerződésed a távozásra. Most vélhetően megtörtént az elkerülhetetlen, de még így is tovább bírta, mint gondoltam.”