Bár minden szem Max Verstappenre szegeződik a Nürburgring-Langstrecken-Serie (NLS) hetedik fordulóján, a Red Bull Racing versenyzője mégsem harcolhat az osztálygyőzelemért vagy a pályacsúcsokért.
A négyszeres Forma–1-es világbajnok a Lionspeed GP csapat egyik – vagy akár két – Porsche 718 Cayman GT4 CS versenyautójával áll rajthoz. Míg a Cayman alapvetően 425 lóerős teljesítményre képes 1315 kilogrammos tömeg mellett, Verstappen első Nordschleife-szereplésén csak egy visszafogott, úgynevezett "Permit B" specifikációjú autót vezethet, amely mindössze 300 lóerőt teljesít 1350 kilogrammos tömeggel.
A korlátozás oka a DMSB-Permit-Nordschleife (DPN), közismertebb nevén a "Nordschleife-licenc" rendszer. Ennek két szintje van, és csak az A-szintű engedély teszi lehetővé a 4,2 kg/LE-nél jobb teljesítmény-tömeg arányú járművekkel való versenyzést.
Az A-licenc megszerzéséhez Verstappennek két eredményt kell elérnie ugyanazon a versenyen, amit "dupla rajttal" teljesíthet. Összesen 14 kört kell teljesítenie, és mindkét autóban a táv legalább 20 százalékát kell megtennie. Egy négyórás versenyen a Caymanok általában 25-26 kört tesznek meg, így két hétköres etappal mindkét kategóriában kvalifikálhatja magát.
A rendszer célja, hogy minden újonc versenyző először lassabb autóval szerezzen tapasztalatot, mielőtt gyorsabb járműbe ülne, ezzel növelve a pályán tanúsított tiszteletet. A 2015-ben bevezetett szabályozás nem mentes a vitáktól, a kritikusok szerint ugyanis felesleges akadályokat állít és csupán pénzszerzési lehetőség a DMSB számára. Valentino Rossi MotoGP-legenda például emiatt nyíltan elutasította a Nordschleifén való versenyzést.
Verstappen várhatóan a Cup3 kategóriában a #980-as, valamint az SP7 osztályban a #89-es Caymannal indul. Mindkét autóban társa lesz sim racing partnere, Chris Lulham, aki idén a Verstappen.com Racing színeiben egy Aston Martin Vantage AMR GT3 Evóval versenyez a GT-World-Challenge (GTWC) Europe hosszútávú futamain.