Különleges részletek derültek ki Max Verstappen közelmúltbeli Nürburgring Nordschleife-győzelméről: a négyszeres Forma–1-es világbajnok egy szinte teljesen alapbeállításokkal felszerelt Ferrari 296 GT3-mal érte el a bravúros sikert. Az Emil Frey Racing csapat szerint ez azt jelenti, hogy még rengeteg kiaknázatlan potenciál rejlik az autóban.
Jürg Flach, a csapat technikai igazgatója a Motorsport-Total.com-nak elárulta, hogy mindössze minimális felkészülési idővel vágtak neki a kihívásnak. "A Ferrari biztosított számunkra egy alapbeállítást a Nordschleifére, amit aztán gyakorlatilag magunk finomhangoltunk tovább" – nyilatkozta a szakember.
A csapatnak mindössze egyetlen májusi tesztnapja volt a valódi felkészülésre Verstappennel és Chris Lulhammel. "Talán szerencsénk is volt, hogy rögtön eltaláltuk a megfelelő irányt a beállításokkal" – ismerte el Flach. "Ugyanakkor minél többet versenyez az ember ezen a pályán, annál több lehetőség nyílik meg előtte. Minden egyes körrel új trükköket tanulunk a teljesítmény optimalizálásához, ezért biztos vagyok benne, hogy még rengeteg tartalék van az autóban."
A felkészülés természetesen nem merült ki az egyetlen tesztnapban. Verstappen és Lulham rengeteg időt töltött szimulátorban, emellett egy GT4-es Porschéval szerezték meg a szükséges versenyzői engedélyt. "Ez jelentette az alapot" – tette hozzá Flach.
Verstappen már a debütálásakor lenyűgöző tempót diktált, amikor azonnal az év leggyorsabb körét futotta a 24,358 kilométeres nordschleifei vonalvezetésen. "Hihetetlenül boldogok voltunk az eredménnyel" – folytatta Flach. "Az időmérő után néhányan kritizálták, hogy miért nem volt az élen, de aztán az első két órában Max impresszív módon demonstrálta, milyen gyorsan lehet itt vezetni."
Az Emil Frey Racing számára ez egyfajta visszatérést jelentett a Nordschleifére egy hosszabb szünet után. "Utoljára 2016-ban versenyeztünk itt egy Lexusszal. Gyakorlatilag tiszta lappal indultunk, de a csapat keményen dolgozott, és tapasztalt helyi szakembereket is bevontunk. Két gyors pilótával kiegészülve pedig tökéletesen működött minden."
Mindez felveti a kérdést: ha Verstappen és csapattársa már egy viszonylag egyszerű alapcsomaggal is képesek voltak győzni, akkor mire lehetnek képesek egy teljesen optimalizált autóval? A válasz különösen érdekes lehet, ha a holland pilóta valóban elindul a 2026-os 24 órás versenyen a legendás német pályán.