Azok után, hogy Lando Norris közel kilenc tizedet adott a harmadik helyen végző George Russellnek az FP3 során, nem igazán volt kérdés, hogy a McLaren-dominancia valószínűleg az időmérő edzésen is folytatódni fog. A holland aszfaltcsík azonban a jellege miatt mindig tartogathat meglepetéseket és váratlan eseményeket, így senki sem dőlhetett hátra.
Miközben szinte az egész hétvégére esőt jósoltak, az edzések után az időmérő is száraz pályán indult, hétágra sütött a nap, vagyis a körülményekkel nem volt probléma. A Q1 elején hamar ki is hajtottak a versenyzők, Lewis Hamilton pedig egy egészen jó körrel állt az élre. A tegnap nagyot balesetező Lance Stroll viszont ismét megtörte az autóját, miután az utolsó előtti kanyar bejáratán túlságosan is kiment a fűre, ami miatt kiforgott és falnak ment.
A kanadai szerencséjére még vissza tudott térni a bokszba, de az orrkúp és az autó jobb hátulja is kapott, amit követően erősen kérdéses volt számára a folytatás. Megszakítás azonban nem történt, így folyamatosan jöttek a mért körök. Annak rendje és módja szerint a két McLaren hamar az élre is állt, majd jött Max Verstappen, Fernando Alonso és a két Mercedes.
Néhány perccel később aztán kiderült, hogy Stroll nem tudja folytatni a küzdelmeket, így hiába kezdte ígéretesen ezt a hétvégét ő és a csapat, holnap csak a mezőny végéről indulhat majd neki a Holland Nagydíjnak. A Ferrarik mindeközben továbbra is küszködtek, hiszen az utolsó percekben a top 10-en kívül álltak, így nekik mindenképpen javítaniuk kellett, de hasonló cipőben jártak például a Williamsek vagy épp Juki Cunoda is.
A Q1 utolsó másodperceiben jött is a jól megszokott tűzijáték, Oscar Piastri átvette a vezetést Norristól, Russell bejött harmadiknak, és a Williamsek is bebiztosították helyüket a folytatásban. A két Ferrari a nyolcadik és kilencedik pozícióba jött fel, akinek végül azonban nem jött össze a Q2, az Franco Colapinto, Nico Hülkenberg és a két Haas volt, miközben Stroll ugye mért idő nélkül búcsúzott a 20. helyen.
A mezőny szorosságáról azért sokat elárult, hogy az első és a 19. helyezett között mindössze 0,924 másodperc volt a különbség, és ez is jól mutatta, hogy alapvetően senkitől sem fért bele a hiba. Innen vághattunk tehát neki a Q2-nek, ahol már a legjobb tízbe kerülés volt a tét.
Az első percekben csak a két Ferrarinak volt mért ideje, miután Charles Leclerc és Hamilton is kijött egy biztonsági körre a használt Pirelliken. A monacói a köre során még egy, a pályán átfutó rókával is találkozott a 10-es kanyarnál, de ez nem befolyásolta a menetét. Ezek után érkeztek a többiek is friss gumikon, Norris pedig az abszolút pályacsúcsot megdöntve 1:08,874-et futott, míg Piastri szűk egy tizedet kapott tőle.
Mögöttük Verstappen volt a harmadik, míg a Ferrarik új abroncsokon már feljöttek a negyedik és ötödik helyre. A kiesők között ekkor Alonso, Liam Lawson, Carlos Sainz, Gabriel Bortoleto és Pierre Gasly állt, de persze még nem volt vége, hiszen mindenki kijött még egy menetre.
Az utolsó pillanatokban komoly változások történtek még a sorrendben, és bizony meglepő nevek is búcsúztak, hiszen Kimi Antonelli és Alex Albon sem tudta beverekedni magát a legjobbak közé, utóbbi versenyző ráadásul csak 15. lett. Mellettük még Juki Cunoda, Bortoleto és Gasly számára ért véget a kvalifikáció, de ahogy a Q1-ben, úgy ismételten csak nüanszokon múlt a továbbjutás kérdése.
A Q3 12 perce a McLarenek vezetésével indult, de persze mindenki hamar kihajtott a pályára, hogy nekifusson a mindent eldöntő szakasznak. Az első ütésváltást Piastri nyerte, miután az ausztrál új körrekordot futott és 12 ezreddel előzte meg Norrist. Mögéjük Verstappen sorolt be, majd jött Russell és a két Ferrari, de az első menetek során még nem mindenki tette fel a megmaradt friss gumiszettjét.
Ez pedig garantálta az izgalmakat az utolsó percekre is, hiszen miközben az továbbra sem volt kérdés, hogy az első sorban a két McLaren áll majd, a mögöttük lévő sorrend szinte megjósolhatatlan volt. Nagyjából három perccel a vége előtt aztán a teljes megmaradt mezőny elkezdett kigurulni a pályára, így jöhettek a mindent eldöntő körök.
Norris nem tudta legyűrni Piastri korábban futott legjobb körét, ahogy a bajnoki éllovas sem tudott javítani, és ezzel lényegében biztossá vált, hogy Piastrié a holland futam pole-ja. A harmadik helyért eközben Russell és Verstappen vívott komoly csatát, amelyből a holland jött ki győztesen. A legnagyobb szenzáció azonban Hadjar volt a Racing Bullsszal, hiszen a francia Russellt is megelőzve negyedik lett.
A két Ferrarinak végül csak a hatodik és a hetedik pozíciói jutott, és ezúttal Leclerc volt előrébb, majd jött Lawson, Sainz és Alonso, aki végül nem tudott olyan szenzációs teljesítményt nyújtani, mint ami talán előzetesen benne volt.
Ez a végeredmény egyébként a bajnokság szempontjából is rendkívül érdekes, hiszen holnap így az előnyben lévő Piastri kezdhet jobb pozícióból, de hasonló volt a helyzet a Hungaroringen is, az a futam viszont mégsem az ő sikerét hozta.
Az időmérő edzés teljes végeredménye:
.jpg)