hero image
dppi

A Mercedes csapatfőnöke szerint a költségvetési plafon "megvédi önmaguktól a csapatokat"

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Szívműtéten esett át a Forma-1 egyik legnagyobb botrányhőse

FORMA-1

Ma 15 éve, hogy a Brawn GP sokkolta a Forma-1-et Buttonnal

FORMA-1

Kimi Räikkönen élete F1-es futama a 2005-ös Japán Nagydíjról

FORMA-1

Vettel újabb drámája Verstappen ellen a Japán Nagydíjról (videó)

Motorsport.hu
2023/01/23 20:59
A Mercedes Forma-1-es csapatát vezető Toto Wolff lelkesen ajnározta a Forma-1 költségvetési plafonját, szerinte ugyanis az segít az élcsapatoknak megvédeni magukat önmaguktól.
Ajánlott Az F1 ígéri: 2026-ban bivalyerős, de nehezebben vezethető és könnyebb autók jönnek

A konstruktőrök által elkölthető éves pénzmennyiség korlátozása a 2021-es szezon elejével került be először a sportágba, azzal a céllal, hogy közelebb hozza egymáshoz a csapatokat és izgalmasabb versenyt teremtsen.

Előtte szabad kezet kaptak a csapatok, de ez komoly előny volt azoknak, akik eleve nagyobb költségvetéssel rendelkeztek, így nagyjából ugyanannyi pénzből kell gazdálkodniuk. Amikor az FIA 2019 októberében bejelentette a korlátot, még 175 millió dollárban határozták meg, azonban a koronavírus-járvány beköszöntével 145 millióra csökkentették azt.

Újabb módosításokat jelentett be 2022 végén a szövetség a szabállyal kapcsolatban, ugyanis megduplázódott a sprintversenyek száma 2023-ra, ami miatt az esetlegesen bekövetkező károk problémát jelenthetnek.

Bár a mezőny várt sűrűsödését nem hozták el a költségvetési korlátok és a három élcsapat továbbra is tetemes előnnyel vezet a többiek előtt, a Mercedest vezető Toto Wolff a The Timesnak adott interjújában dicsérte az intézkedések hatását, azaz, hogy nekik köszönhetően nem költekezhetnek túl a csapatok és a kisebb gárdáknak is lehet esélye.

„A legfontosabb változtatás a Chase Carey által bevezetett költségvetési plafon, ami megvéd minket önmagunktól. Előtte a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes egy költekezési háborúban egy teljesen külön ligát vívott, amiben a kisebb csapatok nem tudtak versenyezni.”

Amikor a Mercedes az utolsó szabad szezont megnyerte 2020-ban, 324,9 millió fontot, azaz közel 150 milliárd forintot költöttek. Egy évvel később Max Verstappen első világbajnoki autójára a Red Bull kevesebbet, mindössze 100 milliárd körüli összeget költött.