Komoly meglepetést keltett a Forma–1-ben, amikor kiderült, hogy a Red Bull egyik csapattagja megpróbált eltávolítani egy jelzőszalagot a boxfalról, ami a McLaren pilótájának, Lando Norrisnak segített volna a rajtrácson való megfelelő pozícionálásban.
Laurent Mekies, a Red Bull csapatfőnöke szerint csupán félreértésről volt szó, ám ez a magyarázat sokak szerint nem tűnik meggyőzőnek. Az ilyen jellegű "játékok" ugyanis rendszerint a teljes csapat tudtával zajlanak.
Az eset erősen emlékeztet az 1994-es hockenheimi incidensre, amikor a Benetton boxutcai tüzét egy állítólagos junior alkalmazott által eltávolított üzemanyag-szűrő okozta. Akkoriban ezt az üzemanyag-rendszer gyártójának engedélyével tették, bár nehéz elképzelni, hogy erről a vezető mérnökök ne tudtak volna.
A veterán szakértő felidézett egy személyes példát is: "Egyszer azt tapasztaltam, hogy a rádiós beszállítónk frekvencia-zavarót akart használni más csapatok ellen a boxkiállások során. Bár ő ezt csak tréfának szánta, azonnal leállítottam, mielőtt még tökéletesíthette volna a rendszert."
Anderson szerint a jelenlegi szabályozás nem elég szigorú az ilyen esetekben. "Az 50 000 eurós büntetés nem jelent visszatartó erőt olyan költségvetéssel rendelkező csapatoknak, mint a Red Bull. Egyedül a pontlevonás jelenthetne valódi szankciót, akár a konstruktőri, akár a versenyzői bajnokságban."
A szakértő több javaslatot is megfogalmazott a hasonló esetek megelőzésére. Többek között felvetette egy olyan szenzorrendszer bevezetését, amely jelezné a pilótáknak, amikor pontosan a megfelelő pozícióban állnak a rajtrácson. Emellett a boxutcában minimum sebességkorlát bevezetését is szorgalmazza a jelenlegi maximális sebesség mellett.
"Ahol versenyző emberek dolgoznak, akik mindenáron nyerni akarnak, ott mindig lesznek olyanok, akik a legapróbb előnyöket is megpróbálják kihasználni. A Red Bull szalagügye csak egy újabb példa arra, ami már a motorsport kezdete óta létezik" – zárta gondolatait Anderson.
