Arvid Lindblad neve egyre ismerősebben cseng a motorsport világában, és nem véletlenül. A brit–svéd tehetség szédítő tempóban jutott el a Forma–1 küszöbére, és 2026-ban már teljes szezonos versenyzőként mutatkozhat be a Red Bull fiókcsapatánál, a Racing Bullsnál.
A Red Bull már 2025-ben is kivételes bizalmat szavazott neki, ugyanis külön engedéllyel kapta meg a Forma–1-es szerepléshez szükséges szuperlicencet, még azelőtt, hogy betöltötte volna a 18. életévét. Az FIA ezzel ritka kivételt tett, de az indoklás szerint Lindblad „folyamatosan kiemelkedő teljesítményt és érettséget mutatott az együléses sorozatokban”.
Lindblad 2007 augusztusában született, és már háromévesen motokrossz motorral kezdett ismerkedni a versenyzés világával. Ötévesen már gokartozott a surrey-i Daytona Sandown Park pályán, később pedig a korábbi Renault- és Williams-fejlesztőpilóta, Oliver Rowland mentorálása mellett fejlődött tovább.
A gokartos évek során komoly figyelmet keltett, különösen akkor, amikor megnyerte a WSK Super Master Series-t az OK Junior kategóriában. Ezután nem sokkal már Helmut Markóval tárgyalt Portimaóban, ahol végül 2021-re bekerült a Red Bull Junior Team programjába.
Még 2022-ben is aktívan versenyzett gokarttal, de év közben már megkezdte az átállást a formaautók világába. 2023-ban több Formula–4-es bajnokságban is rajthoz állt, köztük az olasz, az egyesült arab emírségekbeli és az európai sorozatokban, sőt, a Makaói Nagydíj F4-es kiadásában is részt vett.
Korán jött sikerek az F3-ban és F2-ben A makaói hétvégén Lindblad fél másodperces előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, majd magabiztos győzelmet aratott a hírhedt Guia pályán. Ezután a Red Bull nem is habozott: 2024-ben már a Formula–3-as bajnokságban indította, mindössze 16 évesen.
Az F3-as bemutatkozása szinte tökéletesre sikerült. Már az első hétvégén, Bahreinben sprintversenyt nyert, majd Barcelonában a főfutamot is behúzta. Hazai közönség előtt Silverstone-ban duplázott, megnyerve mind a sprint-, mind a főversenyt. Az idényt végül negyedikként zárta az összetettben, ami újabb előrelépést hozott: 2025-ben már az F2-ben folytatta.
A téli hónapokban sem pihent, hiszen elindult az Oceania Formula Regional bajnokságban, ahol hat futamgyőzelemmel meg is szerezte a bajnoki címet. Az F2-ben szintén gyorsan alkalmazkodott, Szaúd-Arábiában sprintversenyt nyert, Barcelonában pedig domináns főfutamgyőzelmet aratott. Ezután kérte a Red Bull az FIA-tól a szuperlicenc korai kiadását, amit meg is kapott.
2025-ben Lindblad már hivatalosan is a Racing Bulls tesztpilótája volt, februárban Imolában pedig teljesítette első Forma–1-es tesztjét is a 2023-as AlphaTauri AT04 volánja mögött.
Az igazi áttörés azonban a Brit Nagydíj hétvégéjén jött el, amikor FP1-es lehetőséget kapott Silverstone-ban. Júki Cunoda helyére ült be a Racing Bulls autójába, és 22 kör alatt a 14. helyen zárt, fél másodperccel Max Verstappen mögött.
Később Mexikóvárosban is lehetőséget kapott az első szabadedzésen, ezúttal Verstappen RB21-es autójával. 26 kört teljesített, és egy tizeddel gyorsabb volt Cunodánál, igaz, Verstappen autójában már új fejlesztések is voltak, amelyek Cunoda gépéről még hiányoztak.
A Racing Bulls csapatfőnöke, Laurent Mekies akkor elismerően beszélt róla. „Szerintem remek munkát végzett. FP1-en bemutatkozni mindig nehéz, teljesen más, mint egy tesztnap. Kevés a gumi, kevés a kör, de ő nagyon jól kezelte a helyzetet. Láttátok az időket, de ami igazán fontos: nyugodt maradt, pontos visszajelzéseket adott, nem hibázott, nem törte össze az autót. Őszintén szólva lenyűgözött minket ezen az edzésen.”
2026-ban teljes szezonos versenyző lesz A Red Bull végül úgy döntött, hogy 2026-ra Lindbladot ülteti be a Racing Bulls egyik versenyzői ülésébe, ahol Liam Lawson csapattársaként bizonyíthat majd. A döntés nem meglepő, hiszen Lindblad már többször bizonyította, hogy érett a feladatra, és képes lépést tartani a legjobbakkal – akár már a felnőtt mezőnyben is.
-crop-1200x800_640x427.jpg)