hero image
dppi

Az Alpine vezérigazgatója szerint "egy lépésre" vannak attól, hogy az élcsapatok között legyenek

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Itt az onboard felvétel Verstappen rajtelsőségét érő köréről Bahreinből

FORMA-1

Videón az F1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzésének leglátványosabb pillanatai

FORMA-1

Ilyen divatosan jelent meg Lewis Hamilton a Bahreini Nagydíjon (videó)

FORMA-1

Videós összefoglaló az F1-es második szabadedzésről Bahreinből

Motorsport.hu
2022/12/19 15:29
Az Alpine sikerét a csapatnál egyértelműen a motoroknak tudják be, azok megbízhatósági problémáit kiküszöbölve és némi aerodinamikai fejlődés azonban elmondásuk szerint elég lesz ahhoz, hogy a topcsapatok közé kerüljenek.
Ajánlott Itt az onboard felvétel Verstappen rajtelsőségét érő köréről Bahreinből

Az Alpine komoly sikereket aratott 2022-ben. Pénzt és energiát nem kímélve fejlesztették ki motorjukat az előző télen, ám végül mégis többször motorhiba miatt voltak kénytelenek feladni versenyeket. Ennek ellenére jó autójuk volt és ezek nélkül simán a negyedik helyet érték volna el a bajnokságban.

Az Auto, Motor und Sportnak adott interjújában a motorrészleg vezetője, Bruno Famin azt mondta, nem lehet kifogásuk a műszaki problémákra: „Persze, voltak problémák olyan alkatrészekkel is, amiket beszállítóktól kaptunk, de ez nem számít. A mi felelősségünk mindent ellenőrizni és elintézni, hogy a motor stabil legyen.”

Mindezek ellenére az Alpine munkája jó eredményeket produkált. Az új erőforrás fél másodpercet hozott számukra, így egyre közelebb kerülnek teljesítményben a Red Bullhoz, a Mercedeshez és a Ferrarihoz. Laurent Rossi, az Alpine vezérigazgatója: „A motorra megy el a költségvetés egy tizede. Kettő maximum.”

Az Alpine hátránya a Red Bullhoz tehát elsősorban az aerodinamikában keresendő. A vezérigazgató szerint a kettéosztott turbófeltöltőjük fejlődést hozott e területen: „Emiatt tudtunk fejleszteni a motorborításon, ami jelentősen javított az aerodinamikán.

A csapat a fejlesztéshez való hozzáállásán is változtatott. Eddig tulajdonképpen két részre voltak osztva: a karosszérián Angliában, a motoron Franciaországban dolgoztak, de Rossi elmondása szerint most már egyesültek ezek: „Csak az autó összesített teljesítményén gondolkozunk. Minden döntést az autóról annak alapján hozunk, hogy mivel tudjuk a lehető legtöbb pontot elérni.”