A Honda elnöke, Vatanabe Kocsi nemrégiben betekintést engedett a vállalat jövőbeli szerepvállalásába, amely az Aston Martin F1-es csapatával kötött megállapodás szerves részét képezi. A japán gyártó, amely jelenleg még a Red Bull Racing partnereként tevékenykedik, 2026-tól új fejezetet nyit történetében az Aston Martin motorgyártójaként.
Az együttműködés különös jelentőséggel bír a japán pilóta, Cunoda Júki szempontjából, akit 2023-ban potenciális jelöltként tartottak számon az Aston Martinnál, miután a motorpartnerség bejelentésre került. Bár Cunoda azóta megszerezte a várva várt lehetőséget a Red Bull főcsapatánál, Watanabe megerősítette, hogy a Honda továbbra is aktív résztvevője lesz a versenyzői döntéseknek.
A nyilatkozat időzítése figyelemre méltó, hiszen az Aston Martin jelenlegi pilótapárosa, Fernando Alonso és Lance Stroll szerződése a következő szezonra is érvényben van. "A rendelkezésre álló ülések száma csökkenni fog, ugyanakkor vállalatunk határozott álláspontot képvisel majd a 2026-os és azt követő szezonok versenyzőinek kiválasztásában" – mondta Watanabe a Japan Times hasábjain. "Természetesen a végső döntés a csapat kezében van, de a helyzet hasonló lesz a Red Bull-lal fennálló együttműködésünkhöz, ahol szintén beleszólásunk volt a pilótaválasztásba."
Sikeres együttműködés a Red Bull-lal
A Honda-Red Bull partnerség kiemelkedő eredményeket hozott, amit Cunoda hazai versenyén, Japánban történt Red Bull-os debütálása is fémjelzett. Ezen a hétvégén Max Verstappen egy különleges, a Hondának tisztelgő festéssel ellátott autóval szerezte meg a győzelmet.
"Visszatekintve rendkívül büszkék vagyunk az együttműködésünk során elért eredményekre" – nyilatkozta Vatanabe. "Különösen meghatározó pillanat volt számunkra, amikor Júki a hazai versenyen a Red Bull színeiben állhatott rajthoz", mondta.
Eközben a korábbi versenyigazgató szerint Norris büntetést érdemelt volna, míg szabályváltoztatás boríthatja fel a McLaren-Red Bull harcot.