A mostani idényt követő tesztnek két célja is volt. A csapatok az egyik autójukat átalakították, hogy így tesztelhessék a Pirelli 2026-os abroncsait. Ez persze nem jelenti azt, hogy már jövő évi konstrukciók gurultak pályára, csupán mindenki módosított az idei masináján, hogy az jobban megfeleljen a 2026-ban várható leszorítóerő szintjének.
Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy nagyjából monzai szárnyállásokkal mentek, és a hasmagasságot is megemelték. A csapatok másik autójában eközben egy újonc vagy fiatal pilóta ült. Az idei állandó mezőny tagjai közül Max Verstappen és George Russell nem vett már részt a körözésen, bár ezt vélhetően egyikőjük sem bánta túlzottan, hiszen így kicsivel hamarabb mehettek el pihenőre.
A Red Bullnál így a nemrég bejelentett Isack Hadjar kapta meg az öszvérautót, míg az újoncok között Ajumu Ivasza körözött az RB21-gyel. A 2026-os idény egyetlen újonca, Arvid Linblad is lehetőséget kapott, méghozzá természetesen a Racing Bullsnál. A McLarennél és a Ferrarinál minden állandó pilóta jelen volt, vagyis pályára hajtott a friss világbajnok, Lando Norris is.
A Mercedesnél eközben Antonelli kapta a teljes napot az egyik autóban, és az istálló elég komoly figyelmet generált, hiszen az istálló kipróbált egy prototípus első szárnyat, amely lényegében már aktív aerodinamikai elemként működött. Hogy pontosan miről is van szó, arról ebben a cikkben írtunk.
Bár az időeredményeknek semmi jelentőségük nem volt, ettől azért még születtek viszonylag gyors körök Abu-Dzabiban. Az ugyanakkor nem meglepő, hogy a legjobban most az újoncok teljesítettek, hiszen ők normál leszorítóerővel és a 2025-ös abroncsokon körözhettek.
Ennek eredményeképp a délelőtti órákban a Williams fiatalja, Luke Browning volt a leggyorsabb a maga 1:23,920-as idejével. Ezt a többiek csak akkor tudták megdönteni, amikor a nap már lemenőfélben volt és jelentősen csökkentek a hőmérsékletek. A hűvösebb körülményeket végül Crawford használta ki a legjobban, hiszen az Aston jövő évi tartalékja 1:23,766-os kört autózott.
Az amerikai pilóta ezzel azt a Paul Aront előzte meg, aki az Alpine juniorjaként ismét a Saubernél teljesített szolgálatot. Browning korábbi köre végül a harmadik pozícióra volt elég, majd jött Frederik Vesti a Mercedesszel és Ivasza a Red Bull-lal.
Antonelli eközben a hatodik leggyorsabb volt az öszvérautóval, de az 1:25,170-es köre majdnem másfél másodperccel volt lassabb Crawford idejénél. Az olasz azonban még így is közel egy másodperccel volt jobb, mint a hozzá legközelebb lévő öszvérautó Oscar Piastrival, aki tizedik lett.
A nap folyamán szintén Antonelli volt az, aki a legtöbb kört teljesítette a Yas Marina-pályán, szám szerint 157-szer ért körbe. A teszt egyébként komolyabb problémák nélkül zajlott le.
Egyedül Rjó Hirakava miatt lendült a piros zászló, miután a japán az 1-es kanyarban csúszott ki a Haasszal. Az autót később viszont megjavították, így még visszatérhetett a pályára. Az amerikai istálló napja azonban nem volt a legjobb, hiszen a másik autóban Esteban Ocon csupán négy kört ment a délutáni etapban, mivel állítólag technikai gondok léptek fel nála.
Most már tehát tényleg elmondhatjuk, hogy elbúcsúztunk a 2025-ös idénytől és autóktól, ezzel pedig lezárult a 2022 óta tartó szabályciklus is. Amikor legközelebb F1-es gépeket látunk majd körözni, akkor azok már a csapatok vadonatúj kreálmányai lesznek, és kezdetét veszi a széria izgalmas, új korszaka.
-crop-1200x800_640x427.jpg)