hero image

Egy pilótát mindenképpen büntetni kellett volna Monacóban Palmer szerint

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Elkezdődött a Christian Horner körüli nyomozás újabb fejezete

FORMA-1

Ma lenne 82 éves a Forma-1 történetének egyik legnagyobb legendája

FORMA-1

Lewis Hamilton a kedvenc autós játékával játszott PS1-en (videó)

FORMA-1

Extra felvételek a 2010-es Kínai Nagydíjról, ami maga volt a káosz

Motorsport.hu
2022/06/02 20:07
A korábbi F1-es pilótából lett szakértő, Jolyon Palmer szerint a Monacói Nagydíj során volt egy versenyző, aki minden bizonnyal megérdemelte volna a büntetést, de végül nem kapott semmit.
Ajánlott Extra felvételek a 2010-es Kínai Nagydíjról, ami maga volt a káosz

Monacóban lényegében elkerülhetetlenek a feltartások, hiszen a pálya jellegéből adódóan nem igazán van hová menniük a lekörözött versenyzőknek, így mindenképpen némi időveszteséggel járnak az ilyen esetek.

A mostani versenyen ennek pedig különös jelentősége volt, mert a Ferrari saját elmondása szerint sokat bukott azon, hogy pilótái beszorultak mások mögé. Elsősorban a két Williamsszel volt gondjuk, akik a futam egy adott pontján megnehezítették Charles Leclerc és Carlos Sainz dolgát.

Palmer pedig úgy látja, Alex Albont büntetni is kellett volna. A brit-thai versenyző ugyanis nagyjából egy teljes körön keresztül maradt a hazaiak kedvence előtt lekörözöttként, és csak akkor engedte útjára Leclerc-t, amikor ő maga elvétette az 1-es kanyar féktávját.

A másik oldalon pedig Sainz panaszkodott Nicholas Latifire, aki fél körön át tartotta maga mögött a spanyolt, aki ezzel két másodpercet vesztett, ami akár elég is lehetett volna neki ahhoz, hogy a Red Bull kerékcseréi után át tudja venni a vezetést, és ne csak Sergio Perez mögé tudjon besorolni.

Az F1TV adásában Palmer visszanézte és kielemezte az eseteket, Latifit pedig védelmébe vette, mert érzése szerint a kanadai az első adandó alkalommal félreállt Sainz elől. Albon kapcsán viszont már más a véleménye.

„Sainz csak ott ül Latifi mögött, és nem igazán tudja kihasználni a Ferrari tempóját. Ezen időveszteség miatt nem tudta megnyerni a Monacói Nagydíjat. Itt viszont nagyon nehéz elengedni más autókat. Latifi pedig nagyjából a legkorábbi lehetőségnél félre is áll.”

„Alex Albonnak viszont büntetést kellett volna kapnia, amiért egy teljes körön keresztül feltartotta Charles Leclerc-t. Ez három másodpercébe került Leclerc-nek a második cseréje előtt, amivel legalább Max Verstappen előtt tudott volna maradni. Latifi kicsit máshogy csinálta, mert az alagútnál már elengedte Sainzot, aki elképesztően balszerencsés volt.”

Hogy pontosan miként alakult volna a Monacói Nagydíj képe a feltartások nélkül, azt nehéz megmondani, de az biztos, hogy a két Ferrari időt veszített a két Williams miatt, így joggal érezhetik frusztráltnak magukat, még ha nagyrészt a saját taktikai hibáik is voltak a felelősek a rosszul sikerült végeredményért.