A 2025-ös Forma–1-es idény is bővelkedik izgalmakban, és talán sehol sem annyira feszült a hangulat, mint a McLaren garázsában, ahol a brit istálló két versenyzője, Lando Norris és Oscar Piastri fej-fej mellett küzd a világbajnoki címért. A magyarországi futamon aratott Norris-győzelem kilenc pontra csökkentette a lemaradását ausztrál csapattársával szemben, így tíz versennyel a vége előtt gyakorlatilag lehetetlen megjósolni a végkimenetelt.
A fogadóirodák sem tudnak egyértelmű favoritot kijelölni, ugyanis Piastri végső győzelme csak hajszálnyival érne több pénzt, mint Norris esetleges elsősége.
Miközben a McLaren párosa a figyelem középpontjába került, az idény árnyoldalán akadnak olyan versenyzők is, akik nem tudtak megfelelni az elvárásoknak. Az eddigi szezon három legnagyobb csalódását az alábbiakban emeltük ki.
Norris hibái újra előkerültek
Első pillantásra Norris teljesítménye kimagaslónak tűnik: öt győzelem, villámgyors időmérős körök és a rá jellemző elszántság. Közelebbről vizsgálva azonban rendre felbukkannak a hibák, amelyek sorra rombolták a lendületét. Már 2024-ben is megfigyelhető volt ez, amikor a négyszeres világbajnok Max Verstappen ellen vívott küzdelmet.
Az idei évben Silverstone-ban egy biztonsági autós taktikai hibával veszített el egy biztos győzelmet, Montrealban pedig összeütközött csapattársával, ami súlyos pontvesztést okozott. A McLaren sokat dicsért „hagyjuk őket versenyezni” politikája ugyan szórakoztató a nézőknek, ám emiatt minden baklövés felnagyítva kerül a reflektorfénybe, ami nagyobb nyomást helyez a versenyzőkre.
Piastrihoz képest Norris főként abban marad el, hogy képtelen rosszabb napokon is stabil pontokat hozni. A magyarországi sikere fordulópont lehet, de ha ausztrál riválisa újra átveszi az irányítást, a brit pilótát még erősebben fogják kritizálni.
Hamilton és a Ferrari kapcsolatának nehézségei
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton érkezésétől sokan azt várták, hogy új lendületet ad Maranellónak. Ehhez képest eddig egyetlen dobogót sem szerzett 14 futam alatt, miközben Charles Leclerc ugyanebben az autóban már ötször is ünnepelhetett a pódiumon.
Hamilton számára az SF-25 inkább problémák forrása, mint versenyképes eszköz. A fékek kiszámíthatatlansága, a forgalomban nehezen kezelhető hátsó rész és a szűk teljesítmény-tartomány miatt a brit klasszis többször is kemény önkritikát gyakorolt.
A Ferrari mérnökei folyamatosan próbálják megtalálni azt az egyensúlyt, amely visszaadja Hamiltonnak a jól ismert magabiztosságot, de egyelőre nem jártak sikerrel.
A megváltás azonban bármikor jöhet,, egy tökéletes időmérő, egy jól időzített stratégiai döntés vagy éppen egy kis szerencse újraindíthatja a felemelkedést. Addig azonban Hamilton és a Ferrari közös története inkább kínkeservesnek, semmint diadalmasnak tűnik.
Cunoda küszködése Verstappen árnyékában
Júki Cunoda előléptetése a Red Bull Racinghez sokak szerint karrierjének nagy lehetősége volt. Három futam után érkezett a csapathoz, ám a várt áttörés helyett mélyrepülés következett. Hét versenyen keresztül nem szerzett pontot, a bajnokságban pedig mindössze a 18. helyet foglalja el.
A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy csapattársa, a négyszeres világbajnok Max Verstappen már két futamot is megnyert és 187 ponttal harmadik a tabellán, vagyis 177-tel többet gyűjtött, mint Cunoda. Ebben a helyzetben komoly kérdés, hogy a japán pilóta egyáltalán maradhat-e az istállónál a szezon végén.
