hero image

F1-es pilótakeringő: a 2023-as rajtrácson akár több új név is feltűnhet majd

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Hülkenberg F1-es karrierje egyszer már nem működött a Saubernél

FORMA-1

Sainz már fel is próbálta a Ray Ban különleges F1-es napszemüvegét

FORMA-1

Jenson Button 15 éve ismét sokkolta az F1-et

FORMA-1

Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

Motorsport.hu
2022/07/29 20:53
Az F1-es pilótapiac komoly változásokon mehet majd keresztül azok után, hogy Sebastian Vettel a Magyar Nagydíj előtt bejelentette, 2022 végeztével szögre akasztja a sisakot.
Ajánlott Nagy bejelentést tett az Audi elődje az F1-ben, elkelt egy hely 2025-re

A négyszeres bajnok sok spekulációt indított el visszavonulásának hírével, és amellett, hogy az ő helyére természetesen az Aston Martinnak majd keresnie kell valakit, egy komolyabb székfoglalós játék is megindulhat.

RacingNews365 igyekezett minél több forrásával beszélni az F1-es paddockban, hogy megtudja, milyen irányt vehet majd az átigazolási piac, Dieter Rencken újságírójuk pedig összeszedte a legfontosabb tudnivalókat.

Ami az élmezőnyt illeti, a legjobb három csapatnál minden bizonnyal nem lesz semmilyen változás 2023-ra. Max Verstappen a szezon elején egészen 2028-ig hosszabbított a Red Bull-lal, míg Sergio Perez Monaco előtt írt alá további két évre.

A Ferrarinál is hasonló a szituáció, mivel mindkét jelenlegi versenyzőnek 2024-ig szól a megállapodása. A Mercedesnél pedig nagyon valószínű, hogy marad Lewis Hamilton és George Russell párosa. Itt esetleg Hamilton dönthetne úgy, hogy ő is visszavonul, de erre minimális esély mutatkozik.

TOVÁBBI HÍREINK

Verstappen: a 63 pontos különbség nem reális köztem és Charles között

Hátrébb viszont már közel sem ilyen egyértelmű a helyzet. Vettel visszalépésével ugyanis Lawrence Strolléknak szükségük lesz egy új emberre. A RacingNews365 úgy tudja, hogy a két leginkább valószínű opció a négyszeres bajnok pótlására Mick Schumacher és Daniel Ricciardo lehet.

Azt jól tudjuk, hogy a két német milyen kapcsolatot ápol egymással, és Vettel maga is beajánlotta Schumachert Strollnál. Ami Ricciardót illeti, ő továbbra sem tudja hozni Lando Norris teljesítményét, ez pedig az utóbbi hónapokban számos pletykát indított be, az ausztrál viszont a Magyar Nagydíj előtt is egyértelművé tette, hogy nem megy sehová 2023-ban.

A Ricciardo körüli bizonytalanság ugyanakkor továbbra is fennáll, és ez behoz a képbe egy olyan pilótát, aki szeretne debütálni a királykategóriában: Oscar Piastrit.

Úgy tudni, hogy Piastrinak eredetileg lehetősége lett volna a Williamsnél vezetni már a Brit Nagydíjtól kezdve Nicholas Latifi helyén, és ez a megállapodás 2023-ban is folytatódott volna, így a tavalyi F2-es bajnok beleszokhatott volna az F1 közegébe, mielőtt esetleg az Alpine visszahívja őt.

Ugyanakkor állítólag a McLaren is elkezdett érdeklődést mutatni Piastri iránt, és talán már egy előzetes megállapodást is kötöttek a felek. Arról pedig nem is beszélve, hogy jelenleg ő is tagja az istálló bevethető tartalékpilótáinak.

Amennyiben ez esetleg megvalósulna, akkor már sokkal logikusabb lenne, hogy Ricciardo az Aston Martinhoz kerül. Mindez pedig egy másik F1-en kívüli versenyzőnek is lehetőséget adhatna a debütálásra, méghozzá Nyck de Vriesnek, aki már tavaly sem állt nagyon messze egy üléstől.

A mezőny többi csapatánál eközben szintén nem várható változás. Az Alpine vélhetően Esteban Ocon és Fernando Alonso párosával megy tovább, miközben az AlphaTauri és az Alfa Romeo sem kíván cserélni, de azért Juki Cunoda és Csou Kuan-jü jövője némileg még függhet a pályán nyújtott teljesítményüktől.

A Haasnál pedig azon múlhat minden, hogy mi lesz Schumacherrel. A legvalószínűbb forgatókönyv, hogy marad Kevin Magnussen mellett, de ha mégis az Aston Martinhoz kerül, akkor a Ferrari által támogatott Antonio Giovinazzi visszatérésére is van esély.

A háttérben viszont arról is pletykálnak, hogy az amerikaiak tartalékosa, Pietro Fittipaldi azon dolgozik, hogy egy komoly összeggel befizessen egy teljes szezonra. Ha ez megtörténne, akkor az néhány extra megbeszéléshez vezetne a Ferrari és a Haas között a további együttműködésük kapcsán.

Így áll tehát jelenleg a jövő évi pilótakeringő, a legtöbb hír persze egyelőre csak pletykaszintű, és sok minden történhet még a következő hónapokban, de az biztos, hogy bármi is lesz, az első nagy dominó Vettel visszavonulásával már eldőlt.