A Ferrari 75 éves Forma-1-es múltjában csupán Michael Schumacher és Kimi Räikkönen vettek részt több futamon a Scuderiánál, mint Charles Leclerc.
A monacói pilóta viszont Schumacherrel és Räikkönennel szemben még nem érte el ugyanazt a szintet, mint világbajnok elődei. Leclerc 2019-es bemutatkozása óta alig több mint egy győzelmet átlagol évente a Ferrarinál.
Lewis Hamilton hasonló csalódást él át a garázs másik felén, mindkét versenyző szezonbeli első győzeleméért hajt. Hamilton persze már élvezhette a sikert, hiszen ő tartja a legtöbb pole pozíció és győzelem rekordját az F1-ben, azonban még mindig a nyolcadik világbajnoki címére vágyik.
Ted Kravitz megkérdőjelezte, hogy Hamilton szerezhet-e még bajnoki címet a Ferrarival, miközben Leclerc türelme is a végét járhatja a Scuderiával szemben, ugyanis továbbra is arra vár, hogy bajnoki címre képes autót kapjon. Mindez oda vezetett, hogy Leclerc csapata felkereste a Ferrari egyik riválisát az F1 2026-os szabályváltozásai küszöbén.
Leclerc hosszú távú szerződéssel rendelkezik a Ferrarinál, azonban minden Forma-1-es megállapodás tartalmaz kilépési záradékot és amennyiben Fred Vasseur csapata jövőre nem elégíti ki elvárásait, nem lenne meglepő, ha Leclerc hirtelen a versenyzőpiac szereplőjévé válna.
A német F1 Insider információi szerint Leclerc menedzsere, Nicolas Todt megkereste a Red Bullt ügyfele lehetséges leigazolása kapcsán. Az energiaitalos F1-es csapatnak korábban számtalan nehézsége volt a megfelelő csapattárs megtalálásával Max Verstappen mellé.
Az F1 következő szabályrendszerébe való átmenet során azonban a Red Bull versenyképességét övező bizonytalanság miatt Leclerc akár a négyszeres világbajnok utódja is lehet, nem pedig csapattársa.